یک کشتی تجاری متعلق به یک تاجر ثروتمند اسرائیلی در سواحل دریای عمان امروز مورد حمله قرار گرفت.

دو خدمه کشتی اسرائیلی در دریای عمان کشته شدند / اسراییل ایران را متهم کرد

به گزارش سلام نو ، گروه «زودیاک مریتیم»، تحت مالکیت ایل اوفر میلیاردر اسرائیلی، با صدور بیانیه‌ای گفته است این نفتکش بدون بار با پرچم لیبریا از بندر دارالسلام تانزانیا به فجیره امارات در حال حرکت بوده که در شمال اقیانوس آرام هدف حمله قرار می‌گیرد. این نفتکش در اصل متعلق به ژاپن بوده است.

گروه زودیاک مریتیم بدون اشاره به جزئیات حادثه، این حمله را «دزدی دریایی» توصیف کرده و گفته است دو تبعه رومانیایی و انگلیسی که به عنوان خدمه در کشتی حضور داشته‌اند جان خود را در این حادثه از دست داده‌اند. این گروه گفته است از مجروحین احتمالی خبری در دست ندارد. این حادثه در حالی رخ داده که تنش‌ها در منطقه در ماه‌های اخیر به ویژه میان ایران و اسرائیل افزایش یافته است. هنوز جزئیات بیشتری در خصوص این حمله و اینکه از سوی چه گروه یا کشوری صورت گرفته منتشر نشده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده که ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده که در منطقه حضور دارد به درخواست‌ها برای اظهارنظر در این رابطه پاسخ نداده‌اند. عمان هم حمله را تایید نکرده و مقامات این کشور تلاش‌ها برای اظهارنظر در این خصوص را بی‌پاسخ گذاشتند. خبر وقوع این حادثه ابتدا از سوی یک گروه نظامی انگلیسی به نام «عملیات‌های تجاری دریایی» منتشر شد. در بیانیه نخستین اعلام شده بود که تحقیقات تکمیلی در این رابطه در جریان است. چند ساعت بعد وزارت دفاع بریتانیا در بیانیه‌ای رسما حمله به کشتی تجاری اسرائیلی را تایید کرد.

در شش ماه اخیر دو مورد دیگر از حمله به کشتی‌های مرتبط با اسرائیل مشاهده شده بود. حدود یک ماه قبل یک کشتی باربری که پیشتر مالکی اسرائیلی داشت در حوالی دریای عمان مورد حمله قرار گرفته بود. ۶ ماه قبل هم یک کشتی دیگر اسرائیلی در دریای عمان دچار حادثه انفجار شد که اسرائیل ایران را مسئول وقوع آن معرفی کرد. ایران همواره این اتهامات را رد کرده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که اتفاق روز جمعه در شمال شرقی جزیره مصیره رخ داده است. آسوشیتدپرس در ادامه گزارش خود تاکید کرده هرچند هنوز جزئیات چندانی از وقوع این حادثه در دست نیست اما گفته می‌شود این اتفاق ربطی به دزدی دریایی نداشته باشد. مقام‌های ایرانی هم همچون مسئولان اسرائیلی، آمریکایی و عمانی هنوز هیچ واکنشی به انتشار این خبر نداشته‌اند. این اتفاق در حالی رخ داده که تردیدها در خصوص از سرگیری مذاکرات هسته‌ای برای احیای برجام افزایش یافته و چندین دور گفتگوهای میان ایران و کشورهای ۴+۱ به همراه آمریکا، در وین بدون حصول نتیجه، رها شد.

شبکه ۱۳ تلویزیونی اسرائیل رسما ایران را به دست داشتن در حمله به کشتی تجاری متهم کرد. این شبکه اعلام کرد که این حمله توسط یک پهپاد انتحاری انجام گرفته است. در حمله به کشتی اسرائیلی در دریای عمان، یک تبعه بریتانیا و یک تبعه رومانی کشته شده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید