جعفر الحسینی، سخنگوی نظامی گردان‌های حزب‌الله عراق گفت: هیات‌های دیپلماتیک جزو اهداف مقاومت عراق نیستند.

واکنش حزب‌الله عراق به حمله اخیر به سفارت واشنگتن در بغداد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سخنگوی نظامی گردان‌های حزب‌الله عراق حمله اخیر به سفارت واشنگتن در بغداد را "تلاشی ناامیدانه از سوی آمریکا برای برهم زدن معادلات" توصیف کرد.

جعفر الحسینی، سخنگوی نظامی گردان‌های حزب‌الله عراق در سخنانی نسبت به هدف قرار گرفتن چهار کاروان ائتلاف بین‌المللی در جنوب عراق و اصابت دو راکت کاتیوشا به نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد واکنش نشان داد.

وی در این باره گفت: هیات‌های دیپلماتیک جزو اهداف مقاومت عراق نیستند.

الحسینی ادامه داد: هدف قرار دادن سفارت آمریکا در بغداد تلاش ناامیدانه‌ای است که دشمن برای برهم زدن معادلات در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: عناصر اجرا کننده حملات به اطراف سفارت واشنگتن اهداف خرابکارانه‌ای درسر داشته و ارتباطات آنها مشکوک است.

گردان‌های حزب‌الله عراق همچنین در بیانیه‌ای در واکنش به توافق دولت کشورشان با آمریکا درباره خروج نظامیان آمریکا از عراق تا پایان سال جاری میلادی تاکید کرد: مقاومت با تمام گروه‌هایش، همچنان خاری در چشم دشمن آمریکایی خواهد بود و در نهایت آمادگی قرار دارد تا بار دیگر، آن را با شکست، مجبور به خروج از خاک خود کند.

در این بیانیه آمده است: آمریکایی‌ها بدانند که اگر آنها این سرزمین را به مردم آن واگذار نکنند، با غافلگیری‌های بزرگی مواجه خواهند شد.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که منابع پنج‌شنبه اعلام کردند، چهار کاروان وابسته به ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا در جنوب عراق هدف انفجارهای بمب قرار گرفتند.

همزمان دو راکت کاتیوشا به نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد اصابت کرد. این دومین حمله به منافع آمریکا در عراق از زمان اعلام تصمیم واشنگتن برای خروج از عراق در پایان سال جاری میلادی محسوب می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید