وزیر خارجه بایدن درحالی خواستار استفاده از نفوذ و ظرفیت پاکستان بر طالبان برای پیشرد روند صلح شد که اسلام آباد منکر هرگونه تاثیر گذاری عمیق بر گروه طالبان است.

پاکستان: نفوذی بر طالبان نداریم

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، رسانه‌های پاکستانی روز جمعه این اظهارات را به نقل از «آنتونی بلینکن» طی گفت‌وگوی وی با رسانه‌های مختلف بین المللی همزمان با سفر تیم امنیتی-اطلاعاتی پاکستان به واشنگتن عنوان کردند.

وزیر خارجه بایدن درحالی  خواستار استفاده از نفوذ و ظرفیت پاکستان بر طالبان برای پیشرد روند صلح شد که اسلام آباد منکر هرگونه تاثیر گذاری عمیق بر گروه طالبان است و تاکید دارد که جدول زمانی آمریکا برای خروج نظامی از افغانستان باعث شد تا نفوذ پاکستان در طالبان محدودتر شود.

براساس این گزارش، آنتونی بلینکن مدعی شد: پاکستان نقشی حیاتی در تأثیرگذاری بر طالبان دارد و ایالات متحده امیدوار است که اسلام‌آباد این نقش را ایفا کند.

دیپلمات ارشد آمریکایی افزود: پاکستان می‌تواند با استفاده از نفوذ خود در میان طالبان این اطمینان را حاصل کند که طالبان به دنبال تصاحب افغانستان به زور نیست بنابراین واشنگتن امیدوار است که اسلام‌آباد این نقش را داشته باشد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید