روسیه شکاری های سوخو-۲۵ برای شرکت در رزمایش در مرز افغانستان به تاجیکستان اعزام کرد.

اعزام شکاری‌های سوخو به تاجیکستان توسط روسیه

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، حوزه نظامی مرکزی روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد: شکاری های سوخو-۲۵ برای شرکت در رزمایش در تاجیکستان از قرقیزستان اعزام شده است.

روسیه در قرقیزستان در پایگاه هوایی کانت در حومه بیشکک، یک اسکادران جنگنده و شکاری بمب افکن های سوخو مستقر کرده است. 

در گزارش حوزه نظامی مرکزی روسیه اعلام شده است که جنگنده های سوخو-۲۵ برای شرکت در رزمایش در تاجیکستان از قرقیزستان به پایگاه نظامی حرب میدان در تاجیکستان منتقل شده است.   

 خبرگزاری اینترفاکس روز سه شنبه به نقل از گزارش دفتر مطبوعاتی حوزه نظامی مرکزی روسیه اعلام کرد: رزمایش سه جانبه با شرکت نظامیان تاجیک، روسیه و ازبکستان از ۵ تا ۱۰ ماه اوت (از ۱۴ تا ۱۹ مرداد ماه) در تاجیکستان برگزار خواهد شد.

حوزه نظامی مرکزی روسیه اعلام کرد که در رزمایش سه جانبه با شرکت نیروهای روسیه، ازبکستان و تاجیکستان، یکهزار نظامی روس شرکت می کنند.

این رزمایش با عنوان «حرب میدان» در نزدیکی مرز تاجیکستان و افغانستان و در سه مرحله برگزار خواهد شد و بیش از ۱۵۰۰ نفر از نیروهای سه کشور در آن شرکت خواهند کرد.

در مرحله نخست رزمایش، نظامیان روس، تاجیک و ازبک مقدمات برای نابودی تروریست ها را فراهم می کنند  و در مرحله دوم تاکتیک های برای اجرای عملیات ضدتروریستی به اجرا در خواهد آمد.

در مرحله سوم این رزمایش، دشمن فرضی شامل تروریست هایی که از مرز تاجیکستان و افغانستان عبور کرده و وارد این کشور آسیای مرکزی می شوند، نابود خواهند شد. 

 بخش اصلی نیروهای شرکت کننده ازطرف روسیه در این رزمایش، از پرسنل پایگاه نظامی ۲۰۱ روسیه در تاجیکستان تشکیل خواهد شد. 

در هفته‌های اخیر، جنگ داخلی در افغانستان با تشدید حملات گروه «طالبان» به مناطق تحت کنترل حکومت این کشور تشدید شده و اوضاع افغانستان را ناامن‌تر کرده است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید