حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی ظهر امروز پنجشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۰ در هشتاد و ششمین آیین افتتاح طرح‌های ملی گفت: اگر برجام ادامه پیدا می‌کرد تا الان ۲۰۰ هواپیمای نو وارد کشور می‌شد و فضای هوایی ما متحول شده بود. ما توانستیم ۱۶ هواپیما وارد کنیم. البته قراردادهای ما طولانی بود، اما با تحریم سال ۹۷ جلوی آن بسته شد.

روحانی: اگر برجام ادامه پیدا می‌کرد تا الان ۲۰۰ هواپیمای نو وارد کشور می‌شد

به گزارش سلام نو، رییس جمهوری گفت: اگر برجام ادامه پیدا می‌کرد تا الان ۲۰۰ هواپیمای نو وارد کشور می‌شد و فضای هوایی ما متحول شده بود. ما توانستیم ۱۶ هواپیما وارد کنیم. البته قراردادهای ما طولانی بود، اما با تحریم سال ۹۷ جلوی آن بسته شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در هشتاد و ششمین آیین افتتاح طرح‌های ملی که مربوط به وزارت راه و شهرسازی بود با تبریک عید سعید غدیر خم گفت: روز غدیر را به هجرت پیامبر اسلام از مکه به مدینه تشبیه می کنم‌.

وی افزود: پیامبر اسلام مردم را به راه مستقیم هدایت می‌کرد و وحی در غار حرا در مکه نازل شد اما دولت اسلام در مدینه شروع شد و هجرت پیامبر به معنای آغاز حکومت اسلامی است. هجرت پیامبر آغاز تاریخ ماست و مبنای تاریخ اسلامی هجرت پیامبر اسلام از مکه به مدینه است.

رییس جمهوری با بیان اینکه تقویم هجری شمسی و قمری بر مبنای هجرت پیامبر است و این هر دو بر مبنای اسلامی است، اظهار کرد: برخی فکر می کنند قمری تاریخ اسلامی و شمسی تاریخ غیر اسلامی است در حالیکه مبنای هر دو تاریخ هجرت پیامبر و اسلامی است. با هجرت پیامبر، حکومت اسلامی آغاز شد.

وی ادامه داد: رسالت پیغمبر در مکه انجام شد و امامتش در مدینه بروز و ظهور پیدا کرد.

روحانی غدیر را حرکت دوم هجرت عنوان کرد و گفت: در غدیر بار دیگر بحث حکومت مطرح است. اینجا آغاز حکومت اسلامی و غدیر آغاز تداوم حکومت اسلامی است.

وی افزود: پیامبر وقتی در غدیر دست حضرت علی را گرفت و گفت هر که من مولای اویم علی مولای اوست، ایشان نه تنها علی بلکه صفات را برای حاکمان اسلامی مشخص کرده و در غدیر به مردم گفت چه فرد و افرادی می‌توانند حاکم دنیای اسلام باشند و با چه رفتاری می تواند حکومت دنیای اسلام را بر عهده بگیرند.

کد خبرنگار: ۱۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    0 0
    برجام پدر مردم رادر آورد تورم و...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید