همزمان با عید سعید غدیر خم ۱۰۶ کیلومتر از پروژه ۲ خطه کردن راه آهن زنجان- قزوین با شرکت ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری افتتاح شد.

افتتاح ۱۰۶ کیلومتر از راه آهن زنجان - قزوین با دستور رییس جمهور

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، در هشتاد و ششمین برنامه ها، طرح ها و پروژه های ملی و در روزهای پایانی فعالیت دولت دوازدهم پنج پروژه ریلی توسط رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد که ۲ خطه شدن راه آهن زنجان به قزوین و بافق به زرین شهر در اصفهان از جمله این پروژه های ملی بود.
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه در این مراسم گفت: توسعه ریلی در سالهای گذشته شتاب و این مهم در دولت دوازدهم در دستور کار قرار گرفته و از سرعت خوبی برخوردار است.
سعید رسولی، ارتقای ایمنی، افزایش حمل مسافر و بار و کاهش زمان سفر  را از دستاوردهای مهم پروژه های افتتاح شده امروز برشمرد.
وی تاکید کرد: هموطنان در استانهای زنجان و اصفهان از این سه مزیت بهره‌مند می‌شوند.
مدیرکل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: پروژه ۲ خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین در سفر مقام معظم رهبری به زنجان در سال ۱۳۸۳ به تصویب رسید.
رسولی ادامه داد: امروز ۱۰۶ کیلومتر از این پروژه با ۱۵ هزارو ۹۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
وی خاطرنشان کرد: ۲ فاز دیگر نیز با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت قرار دارد که سال گذشته پیشرفت ۴۰ درصدی داشت.
مدیرکل راه آهن جمهوری اسلامی ایران به پروژه بافق زرین شهر در اصفهان اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۹۰ کیلومتر از ریل این مسیر افتتاح شد که امروز نیز ۱۸۲ کیلومتر دیگر به زیر ترافیک ریلی رفت.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید