اخیرا کلیپی درباره سد گتوند در فضای مجازی و رسانه‌ها پخش شده که واکنش‌های زیادی داشته است. بهمن آرمان، اقتصاددان با ارسال یادداشتی به سلام نو نسبت به انتشار این کلیپ واکنش نشان داده است.

جزئیاتی از سوء مدیریتی که گردن سد گتوند افتاده 

اخیرا کلیپی درباره سد گتوند در فضای مجازی و رسانه‌ها پخش شده که واکنش‌های زیادی داشته است. بهمن آرمان، اقتصاددان با ارسال یادداشتی به سلام نو نسبت به انتشار این کلیپ واکنش نشان داده است.

مشروح آن در ادامه آمده است: اطلاعات ارائه شده در این کلیپ درست نیست ولی با توجه به طولانی بودن زمان ساخت سد گتوند با تکنولوژی های روز مدیران وزارت نیرو میتوانستند با سود بردن از مواد شیمیایی مقاوم دیوار حایلی روی معدن نمک گچساران بسازند.
شخصا از یکی از دوستانم که در بزرگترین شرکت سد سازی اروپا کار می کند و در ساخت سد النهضه بر روی سرشاخه نیل که موضوع درگیری مصرو سومالی با اتیوپی است درخواست کردم برای بررسی موضوع هیاتی را به ایران بفرستد ولی وزارت نیرو ایران همکاری نکرد.
  البته در رابطه به آسیب به کشاورزی خوزستان آمار چیز دیگری می گوید زیرا تولید شکر در ۷ کارخانه توسعه نیشکر در سال کشاورزی ۱۳۹۸- ۹۹ به رکورد ۷۰۰ هزار تن رسید و تولید در کشت و صنعت کارون که مستقیما از سد گتوند آب میگیرد در همان سال شدیدا افزایش یافت.


انتشار اینگونه فیلمها بیشتر برای سرپوش گذاشتن بر سوء مدیریت منابع آب در خوزستان است.
خشک شدن هورالعظیم وتالاب شادگان که ارتباطی با سد گتوند ندارد و از کارون تغذیه نمیشوند به عکس عدم تکمیل سدهای زنجیره کارون، دز وکرخه برای ذخیره آب و رها کردن آب در زمستان و عدم سرمایه گزاری در تغییر آبیاری سنتی به آبیاری مدرن وزیر سطحی که مصرف آب در هر هکتار را ۴۰ درصد کاهش و تولی را ۳۵ در صد افزایش میدهد عامل اصلی تشنج‌های فعلی خوزستان است که عده ای که موجب بحران فعلی شده اند بجای اینکه محاکمه شوند حتی ارتقاء مقام هم می‌گیرند.

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید