علی خضریان، نماینده مجلس از محمدباقر قالیباف به خاطر اعلام صریح موافقت با اعمال اصل ۸۵ در مورد فضای مجازی تشکر کرد.

نقش قالیباف در تصویب طرح صیانت از فضای مجازی چه بود؟

علی خضریان، نماینده مجلس در توییتر نوشت: از جناب محمدباقر قالیباف که روز گذشته در فراکسیون نیروهای انقلاب با اعلام صریح موافقت با اعمال اصل ۸۵، موجب انسجام بیشتر نمایندگان شدند، جناب علینیکزاد که ضمن اداره منطقی صحن زمینه بیان دیدگاه‌های مختلف را فراهم کردند و جناب علیرضا زاکانی برای تبیین موضوع در مجلس تشکر می‌کنم.

به گزارش سلام نو، نمایندگان مجلس در حالی دیروز به اعمال اصل ۸۵ درمورد طرح جنجالی نمایندگان پیرامون فضای مجازی رای مثبت دادند که واکنش های منفی مردم به این طرح سر و صدای زیادی به پا کرده است. 

بر این اساس کمیسیون فرهنگی مسئول بررسی طرح شده این بدین معناست که در صورت مصوب شدن در این کمیسیون واین طرح دیگر به صحن علنی بازنمی گردد. کمیسیون فرهنگی پس از بررسی، طرح را مستقیما به شورای نگهبان ارسال می‌کند تا در صورت تائید این شورا، به صورت آزمایشی اجرا شود. با توجه به ترکیب این کمیسیون احتمال تصویب نشدن آن بسیار کم است. 

نکته جالب درباره این طرح این است که درست روزی که این طرح تصویب شده قالیباف به عنوان رییس مجلس حضور نداشته که برخی آن را مخالفت تلویحی او با این طرح دانسته اند. با این حال این توییت خضریان این فرضیه را باطل می‌کند و آن طور که نماینده تهران گفته محمدباقر قالیباف هم از حامیان این طرح بوده است. 

در جلسه روز گذشته، نمایندگان مخالف طرح تصریح کردند که با توجه به تحریم ها، محال است که پلتفرم‌ها بتوانند در ایران دفتر راه‌اندازی کنند. بنابراین بر اساس این طرح، بعد از ۴ ماه فیلتر خواهند شد.

محمدباقر قالیباف البته امروز در مطلبی که در صفحه شخصی اش در فضای مجازی منتشر شده است عمده ادعاها درباره ماهیت این طرح را خلاف واقع دانسته است.

او در یک پست اینستاگرامی نوشته است: مسدود سازی اینستا و واتس‌اپ برنامه مجلس نیست. تصمیم گیری درباره پلتفرم‌های پرکاربرد مانند اینستاگرام و واتس‌اپ که ده‌ها میلیون نفر از آن‌ها استفاده می‌کنند و هزاران کسب و کار در آن‌ها جریان دارد از اهمیت زیادی برخوردار است و پیچیدگی‌های فراوانی دارد و باید در خصوص آن‌ها متغیرهای زیادی را مدنظر قرار داد؛ لذا طرح باید بگونه‌ای اصلاح شود که تصمیم‌گیری نهایی درباره این پلتفرم‌ها مبتنی بر منطقی عقلانی بصورت مستقیم توسط شورای عالی فضای مجازی صورت گیرد.

باید منتظر ماند و دید سرانجام این طرح به کجا خواهد انجامید و آیا خروجی این جنجال ها به مسدود شدن بخشی از فضای مجازی به ویژه اینستاگرام و واتس اپ خواهد انجامید یا خیر. 

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید