دیروز چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ زندانی متهم به قتل پس از ۱۹ سال با اخذ رضایت از شاکی و پرداخت دیه به میمنت عید غدیرخم در مراسمی با حضور جمعی از مسوولان و خیران از زندان مرکزی یزد آزاد و به کانون خانواده اش بازگشت.

آزادی یک زندانی پس از ۱۹ سال در یزد به مناسبت عید غدیر

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، مدیرکل زندان‌های یزد در این مراسم با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ گذشت و ایثار در جامعه گفت: کسی که حق مسلم قصاص را می بخشد فضیلت اخلاقی بسیار ارزشمندی دارد که جایگاه ویژه‌ای نزد خالق باری تعالی پیدا کرد .
حسین سبزواری با قدردانی از مسوولان قضایی پرونده در دادگستری و تلاش‌ شورای صلح و سازش و مسوولان زندان مرکزی در راستای اخذ رضایت از شاکی و جمع‌آوری وجه دیه افزود: بسیار خرسندیم که در چنین ایام خجسته ای که مصادف با عید  غدیرخم است شاهد آزادی یک زندانی پس از مدت های طولانی هستیم.

این زندانی در سال ۱۳۸۱ به اتهام قتل وارد زندان مرکزی یزد شد که به دلیل پیچیدگی پرونده قضایی با مساعدت مسوولان قضایی و پرداخت چهار میلیارد ریال دیه که از سوی خیران پرداخت شد آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشت.

هم اکنون حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر در چهار زندان یزدی دوره محکومیت خود را سپری می کنند. 

هجدهم ذی‌الحجه یادآور روز مهمی است که رسول خدا (ص) پس از مناسک حج مردم را در غدیرخم جمع و فرمان خدا بر امامت و ولایت حضرت علی (ع) را به امت ابلاغ کرد.

واقعه غدیر نقش سرنوشت‌سازی در تعیین مسیر آینده اسلام داشت و در این واقعه پیامبر اسلام (ص) مهم‏ترین ماموریت دوران پیامبریِ خود را به انجام رساند و آن به منزله رساندن پیام رسالت است.

عید غدیرخم به منزله عید بزرگ شیعیان با اعلام امامت حضرت علی (ع) را باید به حق بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین عید در جهان ذکر کرد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید