شاید شما نیز به‌اشتباه فکر می‌کنید که ماشین ظرف‌شویی هنگام شستن ظروف با آن‌همه کف و آب، خودش را نیز تمیز می‌کند. اما باید بدانید ماشین ظرف‌شویی وقتی تمیز باشد بهتر کار میکند. اگر ماشین ظرف‌شویی جدیدی دارید، اولین جایی که باید بررسی کنید فیلتر آن است، جایی که همه تکه‌های غذا از ظروف شما به آنجا می‌رود. اگر ماشین ظرف‌شویی شما ۱۰ سال یا بیشتر قدمت دارد، احتمالا دارای فیلتر خود تمیزکننده است. اما برای اینکه سر و صدای کمتری ایجاد کند، ماشین‌های ظرف‌شویی جدید فیلتری دارند که باید آن را به صورت دستی تمیز کنید.

۴ دلیلی که نشان می‌دهد ماشین ظرف‌شویی شما ظرف‌ها را تمیز نمی‌شوید

هدف ماشین ظرف‌شویی شستن ظروف است. هنگام استفاده از ماشین ظرف‌شویی، هیچ‌چیز بدتر از این نیست که بعد از باز کردن درب ماشین ببینید که در ظروف تکه‌های ماکارونی و کوفته‌های شب گذشته باقی مانده است. بعضی افراد آن‌قدر به ناتوانی ماشین ظرف‌شویی خود در تمیز کردن ظروف عادت کرده‌اند که قبل از چیدن ظروف در ماشین، همه ظرفها را یک‌بار شستشو می‌دهند. در ادامه چند نکته می‌گوییم تا با رعایت آنها ماشین ظرف‌شویی شما ظرف‌ها را به‌درستی و تمیز بشوید.

دلایلی که ماشین ظرف‌شویی شما ظروف را به‌درستی تمیز نمی‌کند

۱. ماشین ظرف‌شویی شما باید تمیز شود

شاید شما نیز به‌اشتباه فکر می‌کنید که ماشین ظرف‌شویی هنگام شستن ظروف با آن‌همه کف و آب، خودش را نیز تمیز می‌کند. اما باید بدانید ماشین ظرف‌شویی وقتی تمیز باشد بهتر کار میکند. اگر ماشین ظرف‌شویی جدیدی دارید، اولین جایی که باید بررسی کنید فیلتر آن است، جایی که همه تکه‌های غذا از ظروف شما به آنجا می‌رود. اگر ماشین ظرف‌شویی شما ۱۰ سال یا بیشتر قدمت دارد، احتمالا دارای فیلتر خود تمیزکننده است. اما برای اینکه سر و صدای کمتری ایجاد کند، ماشین‌های ظرف‌شویی جدید فیلتری دارند که باید آن را به صورت دستی تمیز کنید. هفته‌ای دو بار فیلتر ماشین ظرف‌شویی خود را تمیز کنید. تمیز کردن فیلتر ماشین ظرف‌شویی کار سختی نیست. فیلتر درست زیر قفسه زیرین دستگاه است، آن را خارج کنید و سپس در سینک ظرف‌شویی بشویید و دوباره در جایش قرار دهید. این کار باعث می‌شود ماشین ظرف‌شویی خیلی بهتر کار کند. همچنین ممکن است لازم باشد که از یک محلول تمیزکننده ماشین ظرف‌شویی استفاده کنید.

۴ دلیلی که نشان می‌دهد ماشین ظرف‌شویی شما ظرف‌ها را تمیز نمی‌شوید

۲. قبل از قرار دادن ظروف در ماشین ظرف‌شویی، آنها را  کامل تمیز نکنید

وقتی بشقاب‌هایتان کمی کثیف باشند ماشین ظرف‌شویی بهتر کار می‌کند. در واقع انجام شستشوی کامل ظروف قبل از قرار دادن آنها در ماشین، کار کاملا اشتباهی است. درست است که نباید یک بشقاب با تکه‌های ماکارونی درون ماشین ظرف‌شویی قرار دهید، اما برای مثال وجود بقایای سس در ظروف برای عملکرد بهتر ماشین ظرف‌شویی در واقع مفید نیز است. دلیل این امر آن است که آنزیم‌ها و سورفاکتانت های موجود در مواد شوینده ماشین ظرف‌شویی با ذرات غذا ارتباط برقرار میکنند. آنزیمها جذب مواد چرب می‌شوند  و سپس آنها را می‌خورند. سپس سورفاکتانت ها می‌آیند و کمی حباب به دور آنها ایجاد می‌کنند و آنها را می‌شویند. بنابراین اگر مقداری کثیفی روی ظروف وجود داشته باشد، آنزیم‌ها چیزی برای گرفتن دارند، سپس سورفاکتانت ها این حباب‌ها را می‌سازند و سپس حباب‌ها به هر یک از آنها برخورد می‌کنند و عمل چربیزدایی انجام میشود.

۳. شما از شوینده نامناسبی استفاده می‌کنید

میزان موفقیت شوینده، به سختی آب شما در جایی که زندگی می‌کنید ارتباط دارد. برخی از فرمولاسیون‌ها فقط در سختی‌های مشخصی از آب بهتر از بقیه عمل می‌کنند. از مارک‌های مختلف شوینده استفاده کنید تا جایی که مارک مناسب خود را پیدا کند.

۴. ‌ظرف‌ها را به‌طور صحیح در ماشین ظرف‌شویی قرار نمیدهید

برای هر ماشین ظرف‌شویی، یک روش خاص و صحیح برای قرار دادن ظروف در آن وجود دارد. برخلاف لباسشویی، چیدن ظرفها در ماشین ظرف‌شویی یک هنر کامل است‌. با خواندن کتابچه راهنمای چیدن ظروف در مورد چگونگی توصیه آنها، می‌توانید تا ۵۰ درصد اثربخشی ماشین ظرف‌شویی خود را افزایش دهید.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید