سخنگوی صنعت برق کشور گفت: موضوع جیره‌بندی برق صحت ندارد. مدیر عامل توانیر نیز از لزوم مدیریت مصرف برق تا پایان مرداد امسال خبر داد.

جیره‌بندی برق در کشور صحت دارد؟

به گزارش سلام نو به نقل از نجارت‌نیوز، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور گفت: مصرف برق در بعد از ظهر روز گذشته، چهار هزار مگاوات بیش از سقف تعیین شده بود.

او با بیان اینکه با توجه به شرایط فنی کشور از طریق افزایش تولید امکان تأمین برق وجود ندارد، افزود: در این موقعیت‌ها نقش مصرف‌کنندگان و همچنین حوزه مدیریت مصرف بسیار جدی و پررنگ می‌شود.

سخنگوی صنعت برق کشور اضافه کرد: در استان تهران ۹۵۰ هزار مگاوات افزایش مصرف بیش از سقف مجاز داشته‌ایم و در استان مشهد هم با افزایش مصرف ۳۵۰ مگاواتی مواجه هستیم، حتما باید در این شرایط نسبت به رعایت رکورد مصرف اقدام کنیم، چراکه در صورت عدم رعایت با مشکل خاموشی مواجه خواهیم شد.

رجبی مشهدی در خصوص خاموشی در برخی از شهرهای کشور گفت: دلیل خاموشی پراکنده در چند استان کشور اختلال در تولید چهار واحد نیروگاهی و افزایش شدید مصرف است، همچنین به دلیل افزایش مصرف برق در پیک شبانه، به منظور حفظ پایداری شبکه برق و جلوگیری از خاموشی‌های گسترده، برق بخشی از مناطق واقع در استان‌های خراسان، کرمان، آذربایجان و نقاطی از بخش‌های مرکزی کشور به صورت دستی و موقت قطع شد.

او در خصوص موضوع جیره‌بندی برق در کشور که در روزهای گذشته در برخی از خبرگزاری‌ها منتشر شده بود، تصریح کرد: اصلا این موضوع صحت ندارد و جیره بندی برق در کشور اصلا مطرح نیست 

لزوم مدیریت برق تا پایان مرداد

محمدحسن متولی‌زاده، مدیر عامل توانیر نیز از لزوم هماهنگی تمامی دستگاه‌های دولتی برای مدیریت مصرف برق تا پایان مرداد امسال خبر داد.

وی در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در مرکز پایش توانیر برگزار شد، گفت: امسال با توجه به کاهش بارندگی، خشکسالی و افزایش مصرف برق سال استثنایی برای کشور بود، اما با تدابیر و پشتیبانی‌های انجام شده تا امروز با کمترین مشکلی مواجه شده‌ایم.

او ادامه داد: شرایط گرما و محدودیت برای نیروگاه‌های برق آبی گذاشته شده و این شرایط بحرانی تا اواخر مرداد  امسال با ما است که امیدواریم با پایش ادارات و دستگاه‌های اجرایی، منازل و غیره، تاثیر بسزایی برای الگوی مصرف داشته باشیم.

متولی زاده افزود: امید است دستگاه‌ها و سایر سازمان‌ها نسبت به رعایت برنامه اقدام کنند تا شاهد کاهش مصرف باشیم و نیازی به قطع برق نباشد 

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید