به‌طور کلی ورزش دو را اکثر کارشناسان تناسب اندام، ورزش مادر می‌دانند و حتی معتقدند قبل از انجام هرگونه تمرینی بهترین روش گرم کردن بدن دویدن است. اما مسئله‌ای که وجود دارد، کمبود فضا برای دویدن و یا پیاده‌روی است؛

کدام تردمیل برای استفاده خانگی مناسب است؟ هایپرجیم

در باشگاه‌های ورزشی که تقریبا این فضا وجود ندارد و در منازل هم چنین کاری غیرممکن به نظر می‌رسد، حتی انجام این تمرین در پارک‌ها و خیابان‌ها نیز مشکلات خاص خودش را دارد. در نتیجه بهترین پاسخ برای تمام این مشکلات وسیله‌ای است که امکان دویدن در فضای بسته را فراهم کند.

تردمیل وسیله‌ای ورزشی، برقی، مکانیکی و بسیار پرکاربرد با امکانات متعددی است که از طریق نیروی چرخشی موتور و یک تسمه دوار، شرایط را برای حرکت در یک جای ثابت و طی مسافت‌های دلخواه میسر می‌کند. همان طورکه اشاره شد دو محیط نیاز اساسی به این وسیله ورزشی دارند، باشگاه‌های ورزشی و منازل. طبعاً تفاوت‌هایی هم باید بین تردمیل‌های ساخته شده مختص استفاده در این محیط‌ها وجود داشته باشد. این تفاوت‌ها موجب شد تا درمجموع انواع تردمیل به دو گروه تردمیل باشگاهی برای باشگاه‌های ورزشی و تردمیل خانگی برای منازل تقسیم شوند. این دسته‌بندی خرید تردمیل را هم راحت‌تر کرد و به‌عنوان مثال باشگاه‌داران می‌دانستند که تردمیل‌های مورد نیاز آن‌ها در کدام بخش از بازار خرید تردمیل هستند و البته چه خصوصیاتی دارند. اما موضوع این یادداشت به تردمیل‌های خانگی اختصاص دارد و هدف از تألیفش کمک به آن دسته از متقاضیانی است که به‌دنبال بهترین تردمیل برای استفاده در محیط خانه خود هستند. ازاین‌رو بهتر است این افراد ابتدا با تردمیل خانگی آشنا شوند، سپس با انواع آن و در نهایت با عوامل مؤثر در انتخابش؛ برای بررسی این موارد نیز از آرشیو و دسته‌بندی‌های فروشگاه هایپرجیم کمک فراوانی گرفته شده است، پس در ادامه همراه ما باشید.

کدام تردمیل برای استفاده خانگی مناسب است؟ هایپرجیم

تردمیل خانگی

تردمیل خانگی تفاوت‌های اساسی با تردمیل باشگاهی دارد و از طریق همین قیاس خصوصیات، بهتر می‌توان با آن آشنا شد. یکی از  اصلی‌ترین تفاوت‌ها میان تردمیل خانگی و باشگاهی قیمت تردمیل است که اصولاً در نمونه‌های خانگی کمتر بوده و تردمیل باشگاهی گران‌تر است. علت این تفاوت قیمت، دیگر تفاوت میان تردمیل باشگاهی و خانگی را رقم می‌زند؛ قدرت موتور. موتور یکی از اصلی‌ترین اجزای تردمیل و به‌نوعی قلب تپنده آن بوده که بخش بسزایی از قیمت تردمیل را نیز به خود اختصاص داده است؛ بنابراین تفاوت در قدرت آن، تفاوتی اساسی در قیمت تردمیل رقم خواهد زد. قدرت موتور در تردمیل‌های خانگی به‌مراتب کمتر از انواع باشگاهی آن است. دلیل این تفاوت نیز، تفاوت دیگر میان این دو نوع تردمیل است؛ بیشینه وزن قابل‌تحمل. حداکثر وزنی که یک تردمیل باید تحمل کند به وزن استفاده کنندگان از آن بستگی دارد؛ در واقع اگر ظرفیت تردمیل کمی بیشتر از وزن سنگین‌ترین فرد استفاده کننده از آن باشد، تمامی افراد می‌توانند از آن استفاده کنند. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که وزن افراد مراجعه کننده به یک باشگاه ورزشی مشخص نیست و ممکن است سنگین‌ترین افراد نیز به آن باشگاه مراجعه کنند، بنابراین بیشینه وزن‌قابل تحمل تردمیل‌های باشگاهی را همیشه زیاد در نظر می‌گیرند تا مشکلی از این بابت وجود نداشته باشد؛ موضوعی که بر روی قدرت موتور، جنس بدنه و در نهایت قیمت تردمیل نیز تأثیر می‌گذارد اما گریز ناپذیر است. در تردمیل‌های خانگی اما، از آنجایی که وزن افراد خانواده مشخص بوده و تعداد استفاده کنندگان از آن نیز محدود است؛ حداکثر وزن قابل‌تحمل را پایین در نظر می‌گیرند تا قیمت تمام‌شده تردمیل کمتر شود. از دیگر تفاوت‌های تردمیل باشگاهی و خانگی می‌توان به جنس بدنه آن‌ها اشاره کرد که معمولاً در تردمیل‌های باشگاهی به‌دلیل همین بیشتر بودن ظرفیت، از آلیاژهای مستحکمی برای ساخت بدنه استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که فروشگاه‌های بزرگ عرضه‌کننده این وسیله ورزشی، مثل فروشگاه هایپرجیم هر دو نوع تردمیل باشگاهی و خانگی را در اختیار دارند. اما تردمیل خانگی خود انواع مختلفی دارد که برای بهتر آشنا شدن با آن‌ها، ادامه نوشتار را از دست ندهید.

کدام تردمیل برای استفاده خانگی مناسب است؟ هایپرجیم

انواع تردمیل خانگی

تردمیل‌های خانگی را از چند منظر می‌توان بررسی کرد. در ابتدا بهتر است به یک دسته‌بندی کلی از انواع تردمیل بپردازیم که آن‌ها را به دو گروه موتوردار و بدون موتور تقسیم می‌کند. معمولاً تردمیل‌های موتوردار را به دو دسته تردمیل باشگاهی و خانگی تقسیم کرده و تردمیل‌های بدون موتور را برای استفاده‌های پزشکی طراحی می‌کنند؛ اما بعضاً مشاهده می‌شود که برای استفاده در محیط خانه نیز اقدام به خرید تردمیل نوع بدون موتور صورت می‌گیرد، علی‌الخصوص نمونه‌های آبی آن که در استخرهای خانگی به‌کارگیری می‌شوند. ازاین‌رو تردمیل بدون موتور را می‌توان از میان انواع تردمیل در دسته‌بندی تردمیل‌های خانگی نیز قرار داد. ناگفته نماند که فروشگاه هایپرجیم این نوع تردمیل‌ها را نیز برای فروش عرضه کرده است. یکی دیگر از دسته‌بندی‌های تردمیل خانگی را می‌توان در تک‌کاره یا چندکاره بودن آن‌ها یافت. تردمیل‌های چندکاره عموماً از ویبراتور، پایه درازنشست و دمبل برخوردارند؛ برخی از آن‌ها مسگری، کش ایروبیک و دسته شنا نیز دارند تا به‌نوعی یک باشگاه ورزشی را شبیه‌سازی کنند. مسلماً وجود این تجهیزات اضافه بر روی قیمت تردمیل تأثیر خواهد گذاشت و باید قبل از خرید تردمیل به این نکته توجه شود که نمونه‌های چندکاره، گران‌تر از انواع تردمیل تک‌کاره هستند. هر دو نوع این دسته‌بندی هم، در انبارهای فروشگاه هایپرجیم وجود دارد. البته انواع تردمیل خانگی را از زوایای دیگر نیز می‌توان بررسی کرد، اما بهتر است به قابلیت‌ها و خصوصیات آن پرداخته شود که در شناخت بهترش کمک شایانی می‌کنند.

عوامل مؤثر در انتخاب یک تردمیل خانگی

برای خرید تردمیل مناسب جهت استفاده در محیط خانه، فاکتورهای مختلفی را باید مد نظر قرار داد که در این بخش به چند نمونه از آن‌ها خواهیم پرداخت. یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در انتخاب از میان انواع تردمیل متناسب بودن قیمت‌ آن‌ها با بودجه مشتریان است. البته توجه به این نکته هم در زمان خرید تردمیل ضروری به نظر می‌رسد که هرچه قیمت تردمیل پایین‌تر باشد، خدمات پس از فرروش، گارانتی، کیفیت و امکانات آن کمتر خواهد بود. از جمله امکاناتی که بسیار به پاسخ این سوال که کدام‌یک از تردمیل‌ها برای استفاده خانگی مناسب هستند، کمک می‌کنند؛ می‌توان به ضربه‌گیرهای حرفه‌ای و SDS اشاره کرد که علاوه بر جلوگیری از وارد آمدن ضربه و صدمات به مفاصل ورزشکار، از انتقال صدای ناشی از  فعالیت بر روی تردمیل به طبقات زیرین آپارتمان‌ها نیز جلوگیری می‌کنند. همچنین شیب برقی یا دستی نیز، یکی از امکانات مهم محسوب می‌شود؛ چراکه تنوع در حرکات تمرینی را در پی دارد. وجود برنامه‌های تمرینی هم، از دیگر فاکتورهای حیاتی یک تردمیل خانگی به شمار می‌آید؛ زیرا بدون نیاز به مربی تمرینی، ورزش کاربران را هدفمند می‌کند. از دیگر امکانات تأیرگذار در کیفیت یک تردمیل می‌توان به نمایشگر، فن خنک‌کننده، جایگاه لوازم همراه، گیره ایمنی، چرخ حمل‌ونقل، اسپیکر، وای‌فای، بلوتوث، USB و AUX اشاره کرد. ابعاد یک تردمیل خانگی و فضایی که اشغال می‌کند نیز می‌تواند برای برخی از مشتریان که با محدودیت فضا مواجه‌اند حائز اهمیت باشد.

کدام تردمیل برای استفاده خانگی مناسب است؟ هایپرجیم

از دو فاکتور برند و کشور سازنده نیز می‌توان به‌عنوان دیگر عوامل مؤثر در انتخاب یک تردمیل خانگی نام برد. معمولاً از کشورهای تایوان، چین، آمریکا، انگلستان، کره و اسپانیا تردمیل‌هایی به بازار داخل کشور راه پیدا می‌کنند. تقریباً از تمامی برندهای معتبر جهانی نیز مدل‌هایی در فروشگاه هایپرجیم وجود دارد. در پایان می‌توان این نتیجه را گرفت که تردمیل‌هایی مناسب استفاده در خانه هستند که بابرنامه، کم‌حجم، کم‌صدا، دارای قیمت مناسب و دارای امکاناتی متناسب با نیاز متقاضی باشند.

https://hypergymco.com/

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید