آناتولی آنتونف، سفیر روسیه در واشنگتن گفت حذف نام آمریکا از فهرست کشورهای غیردوست منوط به تغییر رفتار این کشور است.

شرط روسیه برای حذف نام آمریکا از فهرست کشورهای غیردوست

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، آنتونف روز چهارشنبه به خبرگزاری ریانووستی گفت: در صورتی که مقامهای آمریکایی می خواهند که نام کشورشان از فهرست کشورهای غیردوست روسیه حذف شود باید رفتار و رویکرد خود نسبت به روسیه را نغییر دهند.

وی خاطرنشان کرد که آمریکا پیشگام در بی ثباتی روابط دوجانبه در روسیه بوده است. 

روز ۲۵ اردیبهشت ماه دولت روسیه فهرست کشورهای غیردوست روسیه را تایید کرد که نام آمریکا و کشور چک در آن قرار دارد و سند مربوط به تایید این فهرست در پایگاه اینترنتی اطلاعات حقوقی روسیه منتشر شد.  

در آن زمان روسیه و آمریکا بطور متقابل ۱۰ دیپلمات یکدیگر را اخراج کردند.

سفیر روسیه در واشنگتن در ادامه مصاحبه گفت که روسیه از سال ۲۰۲۰ تاکنون به ۱۲ درخواست آمریکا در مورد حملات سایبری پاسخ داده است اما ۸۰ درخواست مشابه روسیه از واشنگتن بدون پاسخ مانده است.

آنتونف گفت: ما نیاز به ارزیابی واقعگرایانه و منصفانه سیاست آمریکا در مورد روسیه در سالهای اخیر داریم. ما چنین رفتاری در مورد خود را تحمل نخواهیم کرد.

وی تصریح کرد: روسیه حاضر است با آمریکا در سطحی که این کشور آمادگی دارد، همکاری کند.

سفیر روسیه در آمریکا پیش تر گفته بود که مسکو و واشنگتن برای جلوگیری از جنگ و درگیری باید با یکدیگر مذاکره کنند.

آنتونف در مطلبی در شبکه اجتماعی فیس بوک نوشت: ما معتقدیم که تمام تلاش های ممکن را باید بکار بگیریم تا مناقشه مسلحانه با آمریکا رخ ندهد که در آن صورت احتمال دارد به جنگ هسته ای کشانده شود. 

سفیر روسیه در ادامه خاطرنشان کرد: روسیه به خدمات یا کمک آمریکا نیازی ندارد اما برای بنای روابط سودمند متقابل نیاز به احترام متقابل وجود دارد. 

وی افزود: در شرایط پرتلاطم جهانی، ما (روسیه و آمریکا) باید یاد بگیریم که برای تامین امنیت و رفاه مردم دو کشور با یکدیگر همکاری کنیم و طرف روسی برای اقدامات در این عرصه آمادگی دارد.

سفیر روسیه در واشنگتن گفت: ما بر این باور نیستیم که اجلاس سران روسیه و آمریکا در ژنو امکان برای بهبودی قابل توجه روابط دو کشور را فراهم ساخت.

روابط روسیه و آمریکا تیره است و واشنگتن در هشت سال اخیر نزدیک به ۱۰۰ بسته تحریم های مالی و اقتصادی در مورد مسکو وضع کرده و این اقدامات ضدروسی در مورد دولت روسیه و شهروندان این کشور ادامه دارد. 

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید