۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
کد خبر: 55274228

فاصله زمانی اجابت مزاج در افراد متفاوت است. در بعضی از افراد سه بار در روز و در بعضی دیگر فقط چند بار در هفته اتفاق می‌افتد که در هر دو صورت نرمال و طبیعی است. اما به گفته پزشکان اگر بیش از سه یا چهار روز اجابت مزاج نداشته باشید این به این معناست که شما از یبوست رنج می‌برید.

درمان‌های خانگی یبوست

آیا شما هم از یبوست‌های مکرر رنج می‌برید؟ یکی از مشکلاتی که این روزها گریبان خیلی از افراد را گرفته است، مشکل یبوست‌های مکرر است. یبوست به طور کلی به معنی این است که شکم به سختی کار می‌کند و حرکات روده از حالت نرمال خود خارج شده و به قولی روده کم کار شده است. یکی از دلایل اصلی یبوست‌های طولانی رژیم غذایی نامناسبی است که امروزه اکثر افراد به آن توجهی نمی‌کنند. غذا نامناسب و خوردن غذاهایی که دارای فیبر و آب کمی هستند می‌توانند به راحتی باعث مشکلات گوارشی و در نتیجه یبوست شوند. اگر شما هم جزو کسانی هستید که از یبوست‌ رنج می‌برید باید بدانید که همه افراد در مقطعی از زندگی خود یبوست را تجربه می‌کنند و در کل جزو بیماری‌هایی نیست که خیلی نگران کننده باشد. می‌دانید اگر به هر بیماری به موقع رسیدگی شود قابل درمان خواهد بود. یبوست هم با عوض کردن رژیم غذایی و یک دوره مصرف دارویی قابل درمان خواهد بود، اما قابل برگشت است و به گونه‌ای نیست که اگر یک بار مبتلا و درمان شدید به معنای این باشد که دیر آن­را تجربه نخواهید کرد. اگر مایلید که درباره این بیماری شایع بیشتر بدانید با ما همراه باشید.

یبوست چه علائمی دارد؟

فاصله زمانی اجابت مزاج در افراد متفاوت است. در بعضی از افراد سه بار در روز و در بعضی دیگر فقط چند بار در هفته اتفاق می‌افتد که در هر دو صورت نرمال و طبیعی است. اما به گفته پزشکان اگر بیش از سه یا چهار روز اجابت مزاج نداشته باشید این به این معناست که شما از یبوست رنج می‌برید. نفخ شکم، مدفوع سفت و یا تکه تکه از نشانه‌های یبوست هستند. علاوه بر این ممکن است که برای خالی کردن روده‌هایتان به کمک احتیاج داشته باشید. برای مثال نیاز داشته باشید که با دست به شکم خود فشار وارد کنید. مواردی که گفته شد از عوامل شایع یبوست است.

دلایل بروز یبوست چیست؟

همانطور که گقته شد رژیم غذایی نامناسب از اصلی‌ترین دلایل بروز یبوست است. علاوه بر آن ورزش نکردن، یک جا نشینی، عدم دریافت فیبر و استفاده زیاد از ماست و محصولات لبنی از دلایل شایع بروز یبوست هستند. علاوه بر نوع تغذیه استرس و بیمارهای زمینه‌ای مانند کم کاری تیروئید و پارکینسون هم می‌توانند از دلایل بروز یبوست باشند.

چگونه یبوست را درمان کنیم؟

· اولین قدم در درمان یبوست تغییر رژیم غذایی نادرست با رژیم غذایی سالم است. رژیم غذایی سالم رژیمی است که در آن روزانه حداقل 5 لیوان آب نوشیده شود.

· علاوه بر آن استفاده از انواع سبزیجات و موادی که دارای فیبر هستند می‌توانند شما را در روند درمان کمک کنند.

· ورزش کردن می‌تواند به حرکت مواد در روده سرعت بخشد و در نتیجه غذا در روده سفت نمی‌شود.

· خوردن مایعات گرم در هنگام صبح می‌تواند به شما اجابت مزاج کردن کمک کند.

· استفاده از ملین‌ها زیر نظر پزشک از دیگر مواردی است که می‌تواند به شما کمک کند.

سخن پایانی

تجربه نشان داده که با تغییر سبک زندگی به راحتی می‌توان اکثر بیماری‌هایی را که انسان از آنان رنج می‌برد را درمان و از بین برد. پس در وهله اول این شمایید که تصمیم می‌گیرید با دارو درمان شوید و منتظر برگشت بیماری بعد از قطع دارو باشید یا اینکه با تغییر سبک زندگی‌تان از طول عمر بدون درد و ناراحتی لذت می‌برید. 

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید