زهرا نژادبهرام،‌ فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: جریان اصلاحات مانند همه جریان‌‎های سیاسی در رویکرد سیاسی خود فعال و پویا عمل خواهد کرد و نقاط ضعف را بازشناسی خواهد کرد و نقاط قوت را بهبود خواهد بخشید.

اصلاح‌طلبان دسترسی به قدرت را فرصتی برای بازتولید جریان اصلاح‌طلبی در جامعه می‌دانند

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، زهرا نژادبهرام در خصوص آسیب‌شناسی فعالیت اصلاح‌طلبان در دهه اخیر، اظهار کرد: اصلاح‌طلبی و اصلاح‌طلبان دو مقوله جداگانه هستند. اصلاح‌طلبی، موضوعی کنار گذاشتنی نیست و از زمانی که تمدن بشری ایجاد شده تا امروز هر از چند گاهی نغمه‌های اصلاح‌طلبی درون جامعه بشری شکل گرفته و به روش‌های مختلف پیام‌هایی برای اصلاح جامعه بشری داشته‌اند. بنابراین ما هیچ‌گاه نمی‌توانیم مقوله اصلاح‌طلبی را نادیده بگیریم یا کنار بگذاریم؛ چون هر روز به دنبال بهبود شرایط زندگی هستیم.

این عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب افزود: در ایران نیز موضوع اصلاح‌طلبی موضوعی است که با جامعه گره خورده است و نمی‌تواند جدا شود و در صورت حذف اصلاح‌طلبی، جامعه پویایی خود را از دست می‌دهد. اصلاح‌طلبی مقوله‌ای است که فرصت توسعه و پیشرفت را برای جامعه ایجاد می‌کند و هر روز با توجه به شرایط خاصی که ایجاد می‌شود، راهکارها و رویکردهای جدید را ارائه می‌دهد.

وی بیان کرد: اصلاح‌طلبان یک جریان سیاسی هستند؛ مانند همه جریان‌های سیاسی که در درون کشور شکل گرفتند، اصلاحات مقوله‌ای بود که از دهه هفتاد به بعد معنا و مفهوم سیاسی خود را ایجاد کرد.

نژادبهرام گفت: کارکرد حزب، دستیابی به قدرت است و احزاب معتقدند اگر قدرت دست هر یک از جریان‌های سیاسی باشد، آنها قادرند مسائل و مشکلات کشور را به سمت اصلاح و بهبود پیش ببرند. بنابراین زمانی که بحث جریان سیاسی اصلاحات را مطرح می‌کنیم، موضوع ما موضوع دسترسی به قدرت می‌شود. برخی دسترسی به قدرت را یک فرصت می‌دانند و برخی دسترسی به قدرت را اصل و ماهیت اصلی می‌دانند.

اصلاح‌طلبان اصراری برای دستیابی به قدرت ندارند/ اولویت آنها منافع ملی است

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: اصلاح‌طلبان دسترسی به قدرت را یک فرصت می‌دانند؛ فرصتی برای اینکه بتوانند جریان اصلاح‌طلبی را درون جامعه بازتولید کنند و بتوانند با تکیه بر قدرت سیاسی نسبت به رفع مشکلات درون جامعه اقدام کنند. بر همین اساس در همه انتخابات‌هایی که در کشور شکل می‌گیرد و به رغم بی‌مهری و کم‌توجهی‌ها نسبت به اصلاح‌طلبان از سوی نهادهای نظارتی،‌ باز جریان اصلاحات همواره در فضای سیاسی کشور حضور داشته چون معتقد است که هر اتفاق اصلاح‌طلبانه‌ای از نظر سیاسی برای اینکه که بخواهد شکل بگیرد، در چارچوب نظام جمهوری اسلامی ایران به وقوع می‌پیوندد. در این چارچوب، طبیعی است که در رقابت‌های سیاسی ممکن است جریان سیاسی اصلاحات بتواند پیروزی به دست بیاورد و در برخی موارد هم ممکن است قادر نباشد به قدرت دستیابی پیدا کند.

وی با اشاره به آینده جریان اصلاحات گفت: جریان اصلاحات مانند همه جریان‌‎های سیاسی در رویکرد سیاسی خود فعال و پویا عمل خواهد کرد و نقاط ضعف را بازشناسی خواهد کرد و نقاط قوت را بهبود خواهد بخشید.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اصلاح‌طلبان در آینده سیاسی ایران نقش بسیار موثری خواهند داشت و فعال و پویا خواهند بود. یک جریان سیاسی اگر فعالیت و پویایی خود را از دست بدهد، کارایی خود را از دست داده است. چون هر جریان سیاسی در برخی از موارد پیروز می‌شود و در برخی از موارد پیروز میدان نخواهد بود. این ماهیت جریان سیاسی است. در این فاصله اصلاح‌طلبان این فرصت را دارند که ظرفیت‌های قوای کشور را به فعلیت دربیاورند و ظرفیت‌های فعال را پویاتر کنند. بنابراین رویکرد اصلاح‌طلبان بهبود شرایط است.

نژادبهرام با بیان اینکه اصلاح‌طلبان اصراری برای دستیابی به قدرت ندارند، گفت: اصلاح‌طلبی یک رویکرد مطمئن و همیشگی و موجب پویای جوامع است لذا در این راستا هرگونه کمکی که بتوانند برای شناسایی نقاط ضعف و معرفی نقاط قوت انجام دهند،‌ دریغ نخواهند کرد و تمام پیشنهادات خود را ارائه خواهند داد. اولویت اصلاح‌طلبان منافع ملی است، اصلاح‌طلبان اصالت قدرت ندارند و اصالتشان بهبود اوضاع است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید