رییس اورژانس ۱۱۵ شاهرود گفت : جوان ۲۱ ساله‌ از اهالی روستاهای اطراف که عصر سه‌شنبه برای شنا وارد مخزن سد کالپوش شده بود غرق شد.

حادثه دلخراش در شاهرود / جوان ۲۱ ساله‌ روستایی جان باخت

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، فرحناز جان محمدی افزود: جوان غرق شده حوالی ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه به همراه یکی از دوستانش به قصد شنا وارد مخزن سد شدند.

وی ادامه داد: پس از بروز مشکل برای فرد غرق شده ، دوستش از رهگذران و مردم درخواست کمک کرده و همزمان به اورژانس و دستگاه های خدمات رسان دیگر مانند آتش نشانی هم گزارش می شود.

رییس اورژانس شاهرود گفت: پس از آن که پیکر جوان غرق شده از آب بیرون آورده شد ،اقدامات ضروری انجام گردید اما متاسفانه موثر واقع نشد.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شاهرود همچنین از تلاش نفس گیر سه ساعت امدادگران هلال احمر، آتش نشانی و اورژانس ۱۱۵ برای نجات یک مرد میانسال که بر اثر سقوط از کوه مصدوم شد بود هم خبر داد.

جان محمدی افزود: این رخداد ساعت ۲۰و ۱۸ دقیقه عصر دوشنبه توسط مردم به اورژانس ۱۱۵ شاهرود اعلام شد.

وی با بیان اینکه این مرد ۵۴ ساله برای کوهنوردی به کوه های اطراف شهرک کوثر این شهر رفته بود، ادامه داد: مردم پس از مشاهده سقوط وی با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفتند.

به گفته وی ، کارشناسان اورژانس دقایقی پس از تماس مردمی در این منطقه برای نجات وی حاضر شدند.

این مسئول اظهار داشت: بررسی میدانی سریع کارشناسان اورژانس از منطقه و صعب العبور بودن محل حادثه نیاز به امدادگران با تجهیزات کوهستان از هلال احمر و آتش نشانی بود.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شاهرود گفت:با توجه به شرایط منطقه امدادگران هلال احمر و آتش نشانی شاهرود برای دسترسی سریع به مصدوم کارگاهی را در این منطقه ایجاد کردند.

جان محمدی ابراز داشت : مصدوم این حادثه که دچار شکستگی های متعدد و بدحال بود با تجهیزات امداد کوهستان و تلاش بی وقفه امدادگران با رعایت تمام دستور العمل های حمل مصدوم از کوهستان به پایین انتقال یافت.

وی افزود: کارشناسان اورژانس ۱۱۵ شاهرود هم پس از انجام اقدامات نخستین پزشکی مصدوم را برای ادامه مداوا با آمبولانس به بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود منتقل کردند.

مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شاهرود با ۱۴۰ کارشناس در ۱۵پایگاه جاده‌ای ، چهار پایگاه شهری، یک پایگاه اورژانس هوایی با یک فروند بالگرد و ۳۰ دستگاه آمبولانس به هموطنان خدمات‌ رسانی می کند.

همچنین یک دستگاه اتوبوس آمبولانس هم با ۱۳ تخت و تجهیزات مناسب برای پوشش حوادث احتمالی پر تلفات و خدمات دهی به بیماران سر پایی در این مرکز آماده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید