سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: قطعی برق علل اصلی و قانع کننده ای برای افزایش سرسام آور قیمت سیمان نبوده بلکه دلالان و واسطه‌ها در این افزایش قیمت موثر هستند.

صادرات سیمان متوقف می‌شود / سالانه ۶۰ میلیون تن سیمان در داخل کشور مصرف می‌شود

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، عبدالجلال ایری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در تشریح نشست روز سه‌شنبه (۵ مرداد ) این کمیسیون، از حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون متبوع خود خبر داد و گفت: بررسی علل افزایش نرخ مصالح ساختمانی به خصوص سیمان و فولاد در دستور کار ابتدایی امروز کمیسیون قرار داشت و وزیر صمت در این خصوص توضیحاتی ارائه کردند. وی علل اصلی افزایش قیمت مصالح ساختمانی را قطعی برق و کم شدن تولید ارزیابی کرد در حالی که این موضوع برای اعضای کمیسیون عمران قانع کننده نبود.

وی ادامه داد: نمایندگان در سوالات خود از وزیر صمت تاکید کردند که بر اساس گزارش‌ها و بررسی‌ها صورت گرفته سالانه حدود ۸۰ میلیون تن سیمان در کشور تولید شده که حدود ۶۰ میلیون تن آن نیاز داخل کشور بوده و مصرف می‌شود و مابقی مازاد مصرف است.از طرفی میانگین مصرف ماهانه سیمان ۶ میلیون تن است لذا در  صورت قطعی برق و کاهش تولید هم باید با استفاده از مازاد تولید و ذخایر ماه‌های قبل بازار را مدیریت می‌کردند.

نماینده کردکوی در مجلس، افزود: اعضای کمیسیون عمران مجلس معتقد بودند، قطعی برق علل اصلی و قانع کننده ای برای افزایش سرسام آور قیمت سیمان نبوده بلکه دلالان و واسطه‌ها در این افزایش قیمت موثر هستند چرا که امروز کمبود سیمان در بازار وجود نداشته و تنها قیمت آن چندین برابر شده است.  متاسفانه وزیر صمت هیچ پاسخ قانع کننده برای این موضوع نداشت.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در نشست امروز مقرر شد، وزیر صمت با همکاری مجلس شورای اسلامی تا زمان بهبود وضعیت از صادرات سیمان جلوگیری کرده و با همکاری نهادهای نطارتی مانند سازمان تعزیرات حکومتی بازار داخلی را مدیریت کند.

ایری اضافه کرد: درخواست تحقیق و تفحص از شرکت آب و فاضلاب کشور موضوع دیگری بود که در نشست امروز کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته و با رای نمایندگان به تصویب رسید. از طرفی کمیسیون عمران همواره موضوع تفکیک وزارت راه و شهرسازی پیگیری کرده که خوشبختانه امروز در صحن اعلام وصول شده و در جلسه آینده مورد بررسی خواهد گرفت و در صورت تصویب، وزارت راه و شهرسازی به دو وزارت‌‍خانه‌ "راه و ترابری" و "مسکن و شهرسازی" تفکیک می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید