ثعلب در بازسازی سلول‌های پوستی بسیار موثر است چراکه موجب سفت‌تر شدن پوست با رفع چین و چروک و در نتیجه جوان‌سازی پوست صورت می‌شود.

خواص شگفت انگیز ثعلب برای سلامتی و زیبایی؛ از درمان مشکلات گوارشی و کم‌خونی تا رفع آکنه و جوش صورت

به گزارش سلام نو به نقل از تابناک، پیاز گیاه ثعلب حاوی مواد نشاسته‌ای است و معمولا آن را در حالت خام به نخ می‌کشند و خشک می‌کنند و از پودر آن در بستنی‌سازی استفاده می‌کنند. گیاه دارویی ثعلب دارای ترکیبات شیمیایی، املاح معدنی، مواد قندی، مواد لعابی، ماده‌ای شبیه صمغ عربی گلوکوزیدی به نام لوروگلوسین، نشاسته و اسانس، هیدرات‌های کربن، قند و موسیلاژ  است.

کاربرد ثعلب

به منظور استفاده از خواص ثعلب از پودر و دم‌کرده آن می‌توان استفاده کرد. از ثعلب در تولید بستنی سنتی ایرانی، بستنی عربی، بستنی ترکی و بستنی یونانی استفاده می‌شود.

خواص درمانی

درمان مشکلات گوارشی

ثعلب دارای مواد موکوس مانندی است که برای درمان مشکلات گوارشی مانند سوزش سر دل، نفخ شکم و سوءهاضمه مفید است.

درمان ریزش مو

ثعلب دارای مقادیر بالایی مواد مغذی است که برای درمان ریزش مو و تقویت فولیکول‌ها در طب سنتی از آن استفاده می‌شود.

ماسک ثعلب برای مو

برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت موی سر ثعلب را با روغن زیتون و گل سرخ مخلوط  کنید و روی موها و پوست سر بمالید. سپس بعد از ۱۵ دقیقه موهای خود را با آب و شامپو بشویید.

جوان‌سازی پوست صورت

ثعلب در بازسازی سلول‌های پوستی بسیار موثر است چراکه موجب سفت‌تر شدن پوست با رفع چین و چروک و در نتیجه جوان‌سازی پوست صورت می‌شود.

رفع آکنه و جوش صورت

یکی از بهترین خواص گیاه ثعلب در طب سنتی درمان بسیاری از بیماری‌های پوستی مانند آکنه و جوش صورت است.

درمان کم‌خونی

کم‌خونی به دلیل کاهش تعداد هموگلوبین خون در رگ‌ها به وجود می‌آید. مهم‌ترین دلیل ابتلا به کم‌خونی، کمبود آهن خون است. دم‌کرده ثعلب خواص بسیاری برای درمان کم‌خونی دارد.

درمان یبوست

یکی از بیماری‌های گوارشی یبوست است که موجب سفت شدن مدفوع و دفع سخت آن می‌شود. برای درمان این بیماری عصاره ثعلب را با شیر گرم ترکیب کنید. مصرف این ترکیب باعث روان‌تر شدن حرکت روده و درمان یبوست می‌شود.

مصرف ثعلب در بارداری و شیردهی

تاکنون اطلاعات دقیقی از تاثیر ثعلب روی زنان باردار و شیرده منتشر نشده اما برخی از گزارش‌ها حاکی از آن است که ثعلب موجب سقط جنین می‌شود. به همین دلیل متخصصان توصیه می‌کنند که زنان در دوران بارداری و شیردهی از مصرف آن اجتناب کنند.

عوارض و مضرات ثعلب

رعایت نکردن بهداشت فردی باعث بروز مشکلاتی در دهانه رحم و مصرف بیش از اندازه ثعلب موجب تشدید این عارضه می‌شود. مصرف زیاد ثعلب موجب از کار افتادن تارهای صوتی می‌شود که مشکلاتی را برای فرد ایجاد می‌کند. مصرف گیاه ثعلب برای افرادی که از بیماری واریکوسل رنج می‌برند، مضر است. بنابراین این افراد باید ثعلب را کمتر مصرف کنند تا موجب تشدید بیماری نشود. مصرف بیش از اندازه ثعلب برای دهانه معده و همچنین گرم مزاجان مضر است، زیرا موجب ضعف دستگاه گوارش و دستگاه عصبی می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید