متخصصان تغذیه تاکید می‌کنند که مصرف برخی از خوراکی ها، مناسب معده خالی نیست و سلامت بدن را به خطر می‌اندازد.

مضرات خوردن کباب با معده خالی!

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، اغلب افراد وقتی احساس گرسنگی می‌کنند، اشتهای بسیار زیادی دارند و در مورد نوع غذایی که می‌خواهند بخورند، توجه‌ای چندانی نمی‌کنند اما چنین عادتی بسیار خطرناک است و بدن را دچار مشکل می‌کند. به ویژه در مصرف گوشت عادت‌های غذایی غلطی قرار دارند که اگر آن را ترک نکنند، بر سلامتی آن‌ها تأثیر منفی می‌گذارد.

در این زمینه دکتر ردوا الباز دکترای بیوشیمی در انستیتوی تحقیقات فناوری غذایی، اظهار کرد: خوردن انواع گوشت قرمز و نیز غذاهای پر از چربی با شکم خالی عادت‌ اشتباهی است، که ممکن است منجر به کلسترول بالا شود.

او افزود: خوردن غذاهای چرب معده را از بین می‌برد، زیرا حاوی مقادیر زیادی چربی است که علاوه بر آسیب به روده، باعث بیماری‌های زیادی از جمله سوءهاضمه، اسیدیته، گیجی، نفخ شکم و استرس معده می‌شود.

کباب

الباز با تأکید براینکه در وعده صبحانه و شام به جای استفاده از گوشت باید غذای سبکی خورد، تصریح کرد: گوشت فقط باید در وعده ناهار خورده شود و لازم به پرخوری نیست.

او بر لزوم خوردن سالاد تأکید کرد و گفت: برای مثال سالاد کاهو حاوی درصد بالایی فیبر است که باعث بهبود حرکت روده و رفع چربی‌های موجود در معده می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید