دیمیتری پسکوف سخنگوی رییس جمهوری روسیه اعلام کرد که روسیه هنوز از عهده مهار کرونا برنیامده زیرا آهنگ واکسیناسیون کرونا در این کشور کند است.

روسیه: هنوز از عهده مهار کرونا برنیامدیم

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، پسکوف روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: روسیه بطور اساسی از عهده مهار همه گیری کووید-۱۹ برنمی آید و آهنگ نه چندان سریع واکسیناسیون کرونا علت بروز این وضعیت است. 

وی خاطرنشان کرد: فقط واکسیناسیون درصد معینی از مردم می تواند این ویروس همه گیر را مهار کند. 

به گزارش ایرنا، ستاد مقابله با کرونا در روسیه روز سه شنبه در آخرین گزارش خود اعلام کرد که در شبانه روز گذشته در این کشور ۲۳ هزار و ۲۳۹ نفر به کرونا مبتلا شده و یا تست آنها مثبت تشخیص داده شد. همچنین در این مدت، ۷۲۷ نفر از بیماران کرونایی جان سپردند.

روسیه با ترکیه بر سر کریمه معامله نمی کند 

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که روسیه بر سر شبه جزیره کریمه با ترکیه معامله نمی کند.

 پسکوف در واکنش به سخنان یک استاد دانشگاه ترکیه که گفته بود آنکار می تواند حاکمیت روسیه بر کریمه را بپذیرد و در ازای آن مسکو استقلال قبرس شمالی را به رسمیت می شناسد، گفت: مناطق روسیه هیچگاه مورد معامله قرار نمی گیرند.

به گزارش رسانه ها، حسن اونال استاد دانشگاه ترکیه ادعا کرده است که روسیه و ترکیه می توانند در مورد مساله کریمه در صورت به رسمیت شناختن قبرس شمالی ازسوی مسکو به توافق برسند 

 آمریکا، اتحادیه اروپا و کشورهای همپیمان آنها، پیوستن شبه‌جزیره کریمه به روسیه را به رسمیت نشناخته است و آن را بخشی از خاک اوکراین می‌دانند، اما روسیه با مشروع دانستن رفراندوم عمومی، این منطقه راهبردی را بخشی جدایی ناپذیر از خاک خود می‌داند.

 روسیه خروج نیروهای آمریکایی از عراق را رصد می کند

پسکوف در ادامه سخنان خود در مورد خروج نیروهای آمریکایی از عراق گفت که کرملین وضعیت را رصد خواهد کرد زیرا نمی خواهد که این مساله عامل دیگری برای بی ثباتی منطقه باشد. 

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در دیدار با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق اعلام کرد نقش آمریکا در عراق، آموزش، یاری‌رسانی و کمک به مقابله با داعش خواهد بود.

رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در دیدار با نخست وزیر عراق در کاخ سفید اظهار داشت که آمریکا هیچ مأموریت رزمی دیگری در عراق نخواهد داشت.
بایدن گفت که واشنگتن تا پایان سال (جاری میلادی)  در عملیات نظامی حضور نخواهد یافت.

پسکوف این را نیز گفت که توافق های بدست آمده در دیدار سران روسیه و آمریکا اجرا می شود.

ولادیمیر پوتین و جو بایدن روسای جمهوری روسیه و آمریکا روز ۱۶ ماه ژوئن سال ۲۰۲۱ در ژنو دیدار کرده بودند. 

 سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت: روند اجرای توافق های سران روسیه و آمریکا آغاز شده است. این روند بسیار دشوار است و به همین دلیل در زمان حاضر سخن گفتن از امیدها زود است اما تماس ها بین دو کشور جریان دارد. 

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید