۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶
کد خبر: 55273919

دوستی نیاز به همدلی، دلسوزی و نگرانی برای افراد دیگر دارد. با ارزشگذاری و بزرگداشت دوستی، این خصوصیات را پرورش می‌دهیم و از خود گذشتگی و فداکاری بیشتری را نسبت به زندگی می‌پذیریم.

روز جهانی دوستی /  ۳۰ جولای

به گزارش سلام نو، روز جهانی دوستی روزی است برای قدردانی و ترویج دوستی‌ها  در هر زمین‌هایی.

این روز در ۳۰ ژوئیه(جولای) ۲۰۲۱ در سراسر جهان جشن گرفته می‌شود و هدف آن پر کردن شکاف بین عواملی مانند نژاد، زبان و فرهنگ است.

روز جهانی دوستی این ایده را تقویت می‌کند که پرورش دوستی بین مردم، کشورها، فرهنگ‌ها و افراد می‌تواند باعث ایجاد صلح و ایجاد پل ارتباطی بین آن جوامع شود.

چرا روز جهانی دوستی مهم است؟

دوستی نیاز به همدلی، دلسوزی و نگرانی برای افراد دیگر دارد. با ارزشگذاری و بزرگداشت دوستی، این خصوصیات را پرورش می‌دهیم و از خود گذشتگی و فداکاری بیشتری را نسبت به زندگی می‌پذیریم.

در میان جوامع، روز جهانی دوستی میتواند به ایجاد و تقویت روابط علی رغم تفاوت در فرهنگ‌ها کمک کند. این روز می‌تواند به ساختن جهانی مهربانتر و صلح آمیزتر، با پیامدهایی گسترده و دامنهدار، کمک کند.

روز جهانی دوستی روز خوبی برای برگزاری مجلسی با موضوع دوستی است. این روز همچنین می‌تواند زمان بسیار مفیدی برای یادگیری مهارت‌های گوش دادن و نحوه برقراری ارتباط بهتر با سایر افراد باشد.

ما با بزرگداشت تنوع، محیطی دوستانه‌تر و همدلانه‌تر برای فرزندان خود ایجاد می‌کنیم، جایی که همه از بودن خود احساس راحتی می‌کنند.

تاریخچه روز جهانی دوستی

اولین بار در سال ۱۹۵۸ در پاراگوئه عنوان "روز جهانی دوستی" مطرح شد.

جشن‌های روز دوستی در کشورهای مختلف در تاریخ‌های مختلف برگزار می‌شود. اولین روز جهانی دوستی در ۳۰ ژوئیه سال ۱۹۵۸، توسط جنگ صلیبی دوستی جهانی پیشنهاد شد. در ۲۸ آوریل ۲۰۱۱ مجمع عمومی سازمان ملل متحد ۳۰ ژوئیه را به عنوان روز رسمی دوستی بین المللی اعلام کرد. با این حال، برخی از کشورها مانند هند، روز دوستی را در اولین یکشنبه ماه آگوست جشن می‌گیرند و در برلین، اوهایو، هر سال روز ۹ آوریل روز دوستی برگزار می‌شود.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید