کلم بروکلی: کلم بروکلی یکی از بهترین نوع مواد غذایی برای رشد بهتر مغز در دوران جنینی و بعد از تولد از یک تا سه سالگی است. DHA موجود در کلم بروکلی یکی از مواد مورد نیاز برای رشد بهتر نورون‌های موجود در مغز انسان است. این ماده باعث می‌شود که اتصالات مغزی با سرعت بیشتری انجام شوند و در نتیجه رشد مغزی با سرعت بیشتری انجام خواهد شد. نتیجه کلی این است که تکامل مغزی با سرعت بیشتری در کودکانی که از این ماده مغذی استفاده می‌کنند رخ خواهد داد.

آیا می‌دانید با چه غداهایی فرزندتان باهوش‌تر می‌شود؟

به گزارش سلام نو، یکی مهم‌ترین مسائل در رشد مغزی و فکری کودکان نوع تغذیه‌ای است که مادران برای کودکان تدارک می‌بینند. همانطور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین دوره‌هایی که مادران باید در آن از تغذیه مناسب برخوردار باشند دوران بارداری است. در دوران بارداری جنین برای رشد کافی به مواد مغذی بسیار زیادی احتیاج دارد. اما سوال اساسی اینجاست که آیا بعد از به دنیا امدن کودک هم می‌شود که با تغذیه مناسب به رشد مغزی بهتر وی کمک کرد؟ پاسخ بله است. یکی از مهم‌ترین دوره‌ها در رشد کودکان فاصله بین ۱ تا ۳ سالگی کودک است. در این دوره حساس مغز کودک بیشترین تکامل خود را در طول زندگی انجام می‌دهد و با تغذیه مناسب می‌توان که به رشد بهتر آن کمک کرد. در این مقاله قصد داریم که تغذیه مناسب کودکان را به شما معرفی کنیم. استفاده از این مواد غذایی می‌توانند در باهوش‌تر شدن کودک دلبندتان نقش به سزایی داشته باشند.

کدام مواد غذایی به رشد مغزی بهتر کودکان کمک می‌کنند؟

در این بخش می‌خواهیم که از خواص موادی غذایی مغذی صحبت کنیم که شاید از نقش آنان در تغذیه کودکان غافل شده باشید. لطفا با ما همراه باشید.

· کلم بروکلی: کلم بروکلی یکی از بهترین نوع مواد غذایی برای رشد بهتر مغز در دوران جنینی و بعد از تولد از یک تا سه سالگی است. DHA موجود در کلم بروکلی یکی از مواد مورد نیاز برای رشد بهتر نورون‌های موجود در مغز انسان است. این ماده باعث می‌شود که اتصالات مغزی با سرعت بیشتری انجام شوند و در نتیجه رشد مغزی با سرعت بیشتری انجام خواهد شد. نتیجه کلی این است که تکامل مغزی با سرعت بیشتری در کودکانی که از این ماده مغذی استفاده می‌کنند رخ خواهد داد.

· تخم مرغ: تخم مرغ یک صبحانه خوب و مقوی برای کودکان یک تا سه ساله است که به دلیل داشتن چولاین برای مغز و رشد بهتر آن موثر است. چولاین نوعی ویتامین محلول در آب است که در یادگیری و حافظه موثر است.

· توت فرنگی: توت فرنگی به دلیل اینکه سرشار از آنتی اکسیدان است میوه‌ای بسیار مفید برای بالا بردن قدرت تمرکز در کودکان است.

· ماهی سالمون: همان طور که می‌دانید گوشت ماهی سرشار از ویتامین است. ماهی سالمون به دلیل درصد بالای امگا ۳ و پروتیئن از جمله مفیدترین ماهی‌ها در کمک به رشد سیستم عصبی کودکان است.

· آواکادو: آواکادو یکی از بهترین میوه‌ها برای کودکان و البته بزرگسالان است. این میوه سرشار از اسیدهای چرب اشباح نشده است که روند حرکت خون در رگ‌ها را بهبود می‌بخشد و در نتیجه عمل خون رسانی به مغز را تسریع می‌بخشد.

· آجیل: آجیل سرشار از ویتامین E است. این ویتامین از بروز اختلالات شناختی در کودکان جلوگیری می‌کند و به رشد بهتر مغزی کمک می‌کند.

· ماست: ماست را می‌توانید به عنوان یک دسر خوشمزه به کودک دلبندتان بدهید. مواد موجود در ماست مانند یک محرک مغزی عمل می‌کنند و سرعت دریافت و ارسال اطلاعات توسط مغز را تسریع می‌بخشند.

سخن پایانی:

تغذیه کودکان مخصوصاَ در سال‌های اول زندگی بسیار اهمیت دارد و با تغذیه مناسب می‌توانید کودک باهوش‌تر و سالم‌تری را تحویل جامعه دهید.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید