اسامی ۱۳ نامزد اولیه جایزه بوکر سال ۲۰۲۰ برای به دست آوردن جایزه ۵۰ هزار پوندی اعلام شد.

اعلام اسامی نامزدهای اولیه جایزه بوکر ۲۰۲۱

به گزارش سلام نو به نقل از ایبنا، فهرست نامزدهای اولیه جایزه بوکر اعلام شد و نام نویسندگانی چون پاتریشیا لاکوود، کازوئو ایشی‌گورو، و ماری لاوسون در آن به چشم می‌خورد و به نظر می‌رسد هیئت داوران به سالی رونی و کتاب جدیدش توجهی نکردند.
 
ایشی‌گورو اولین بار در سال ۱۹۸۹ پیش با داستان «باقیمانده روز» موفق به دریافت جایزه بوکر شد و حالا سی و یک سال پس از آن جایزه با داستان «کلارا و خورشید» در میان نامزدهای اولیه قرار گرفت. «کلارا و خورشید اولین داستان نویسنده ژاپنی پس از دریافت جایزه نوبل ادبیات است.
 
داستان جدید ایشی‌گورو خوانندگان را با تکنولوژی پیشرفته در آینده آشنا می‌کند که پر از عناصر پادآرمان‌شهری است. داستان بر حول محور «دوستی مصنوعی» به نام کلارا می‌چرخد. کلارا از دیدگاه خود در یک فروشگاه جهان را مشاهده می‌کند. داستان جدید ایشی‌گورو نیز مانند داستان‌های پیشین به پرسش‌هایی درباره عشق و انسانیت از زاویه دیدی خاص پاسخ می‌دهد.
 
هیئت داوران به کتاب جدید سالی رونی تحت عنوان «دنیای زیبا، کجا هستی؟» توجهی نکردند؛ این در حالی است که سالی رونی در سال ۲۰۱۸ با «آدم‌های معمولی» در میان نامزدها بود و بسیار مورد توجه قرار گرفت. داوران به داستان کوتاه جدید دن دلیلو تحت عنوان «سکوت» هم بی‌توجهی کردند.
 
نامزدهای اولیه جایزه بوکر سال ۲۰۲۱ به شرح زیر است:

«سفری به شمال» نوشته آنوک آرودپراگسام
«دومین مکان» نوشته ریچل کاسک
«عهد» نوشته دیمون گالگوت
«شیرینی آب» نوشته نیتان هریس
«کلارا و خورشید» نوشته کازوئو ایشی‌گورو
«یک جزیره» نوشته کارن جنینگز
«شهری به نام تسکین» نوشته ماری لاوسون
«هیچ‌کس در این باره صحبت نمی‌کند» نوشته پاتریشیا لاکوود
«مردان خوش‌شانس» نوشته نادیفا محمد
«حیرت» نوشته ریچارد پاورز
«اتاق چینی» سانییو ساهوتا
«چرخه عالی» نوشته مگی
«جاودان روشن» نوشته فرانسیس اسپوفورد

 
جایزه «من بوکر» به بهترین اثر تازه انگلیسی‌زبان -که نوشته شهروندان همسود بریتانیا است- اهدا می‌شود. پیش از این نویسندگانی چون جورج سندرز، آیریس مرداک، و ایِن مک‌ایوان برنده این جایزه معتبر شده‌اند.

برنده جایزه معتبر بوکر در تاریخ سوم نوامبر نوامبر به صورت اعلام می‌شود. قرار نیست مراسم شام و یا گردهمایی برگزار شود و جایزه با همکاری شبکه خبری بی‌بی‌سی پخش می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید