سخنگوی صندوق بین‌المللی پول گفت این سازمان برای ارائه پشتیبانی مورد نیاز به تونس برای مقابله با پیامدهای ویروس کرونا آماده است.

صندوق بین‌المللی پول آمادگی خود را برای حمایت از تونس اعلام کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، پایگاه خبری «الخلیج الجدید» سخنگوی این صندوق گفت: ما از نزدیک تحولات تونس را رصد می کنیم و آماده ایم تا به تونس برای غلبه بر پیامدهای بحران کرونا و دستیابی به بهبودی بازار کار و بازگرداندن دارایی این کشور به یک مسیر پایدار، کمک کنیم.

وی ادامه داد: تونس همچنان با فشارهای اجتماعی و اقتصادی از جمله عواقب ناشی از بیماری همه گیر کرونا مواجه است که موجب رکود در این کشور شده است. تونسی ها آرزو می کنند تا اقتصاد و بازار کار در این کشور بهبود یابد.  

تونس پس از سرنگونی دولت وانحلال پارلمان با کمک ارتش، با بدترین بحران طی ۱۰ سال گذشته روبرو است.

دیروز (دوشنبه) ارزش اوراق قرضه منتشر شده توسط بانک مرکزی تونس پس از کودتا و برکناری رئیس جمهور این کشور به پایین سطح خود رسید.

انتشار اوراق قرضه ای که در سال های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۷ منقضی می شوند ، هر کدام بیش از ۵ سنت کاهش یافت و به پایین ترین سطح در بیش از یک سال گذشته رسید.

همچنین داده ها نشان داد که انتشار اوراق قرضه دلاری که در سال ۲۰۲۵ منقضی می شود، ۴.۸ سنت کاهش یافته و با ۸۳.۸۸ سنت معامله شده است که پایین ترین سطح خود از ۱۴ ماه گذشته است.

در پی اعتراض های روز یکشنبه تونس، «قیس سعید» رییس جمهوری این کشور در نشستی اضطراری با فرماندهان نظامی و امنتیی تصمیم به برکناری «هشام المشیشی» نخست وزیر و تصدی اداره قوه مجریه، تعلیق اختیارات پارلمان و لغو مصونیت اعضای آن گرفت و از تلاش برای بازگرداندن آرامش به تونس با کمک نخست وزیر جدید خبر داد. 

از صبح روز یکشنبه همه راه‌ها و معابر منتهی به خیابان های اصلی پایتخت تونس مسدود و شمار زیادی از نیروهای امنیتی در خیابان‌های اصلی تونس مستقر شدند.

بر اساس این گزارش، تونس در حال عبور از یک بحران سیاسی است، پارلمان این کشور به کابینه هشام المشیشی، نخست وزیر رای اعتماد داد اما قیس سعید، رییس جمهوری گزینه های دولت را شکست خورده می داند وآن را تحت فشار لابی ها می بیند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید