فیدلیتی یک خودرو ساخت چین است و یکی  از محصولات زیرمجموعه چری، است. دومین مرحله فروش خودرو فیدلیتی دوازدهم مرداد ماه اعلام شد.

قیمت و زمان فروش خودرو فیدلیتی اعلام شد / خودرو فیدلیتی ساخت کجاست؟

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصاد نیوز، پس از اعلام ستاد ملی کرونا در خصوص تعطیلی مراکز مالی و بانک‌ها زمان فروش آنلاین از تاریخ ۵ مرداد به روز سه شنبه ۱۲ مرداد تغییر یافت.فیدلیتی مطابق با مرحله نخست فروش، در دو مدل ۵ و ۷ نفره به صورت نقدی و مانند مرحله اول با قیمت قطعی و موعد تحویل شهریور ماه ۱۴۰۰ عرضه خواهد شد. این محصول  در شش رنگ سفید، مشکی، سربی، آبی اطلسی، قرمز روناسی و خاکستری کهکشانی و همچنین رینگ های ۲۰ اینچی و در دو طرح متمایز و بر اساس سلیقه ی خریداران عرضه خواهد شد.


خودرو فیدلیتی ساخت کجاست؟

فیدلیتی یک خودرو ساخت چین است و یکی  از محصولات زیرمجموعه چری، است.  این برند در چین به نام جتور شناخته می شود.برند جتور (Jetour)  در سال ۲۰۱۸ در کشور چین معرفی شد اما پشت آن چری قرار گرفته  است. در واقع جتور یکی از زیر مجموعه‌های لوکس چری به حساب می‌آید قبلا محصولاتی مانند چری تیگو ۷ یا آریزو ۶ در بازار ایران عرضه شده و اکنون قرار است جتور X۷۰ که در ایران با نام فیدلیتی شناخته می‌شود وارد بازار شود فیدلیتی بر خلاف محصولات گذشته چری که توسط مدیران خودرو به کشورمان عرضه می‌شد، این بار با گروه خودروسازی بهمن قرارداد امضا کرده است.

فیدلیتی؛ اولین کراس اور جتور

چری در همان مراسمی که از برند جدید جتور رونمایی کرد، از اولین محصول این برند، یعنی جتور X۷۰ هم پرده برداشت. عجله چری برای عرضه جتور X۷۰ آنقدر زیاد بود که خیلی زود، تولیدش را در کارخانه هنان (Henan) شروع کرد و نهایتا در اواسط سال ۲۰۱۸ نیز جتور X۷۰ را به خیابان‌های چین فرستاد.

با اینکه چری گفته می‌خواهد جتور X۶۰ را هم در سگمنت کراس‌اورهای جمع و جور معرفی کند، اما هنوز چری موفق به انجام این کار نشده، پس فعلا باید جتور X۷۰ را ارزان‌ترین عضو خانواده چری جتور بدانیم.

همچنین یک پله بالاتر از X۷۰، خودروهای سری ۹۰ جتور ایستاده‌اند؛ یعنی مدل جتور X۹۰ که اواخر ۲۰۱۸ معرفی شد و مدل جتور X۹۵ که در سال ۲۰۱۹ راهی بازار چین شده است. البته محصولات چری جتور، محدود به خودروهای کراس‌اور نیست چراکه بزودی شاهد معرفی ون‌های چندمنظوره‌ای هستیم که با نام‌های جتور V۶۰، جتور V۷۰ و جتور V۹۰ به این خانواده، اضافه خواهند شد.

فیدلیتی یک کراس‌اوور نسبتاً بزرگ است. برای درک بهتر ابعادش باید گفت جثه‌ای کوچک‌تر از توسان TL و بزرگ‌تر از چری تیگو ۷ دارد. شاید در بخش قوای فنی و توانایی‌های حرکتی نکته هیجان‌انگیز خاصی در این محصول (بخصوص به نسبت قیمت) یافت نکنید اما به لطف پیشرانه توربو و گشتاور کافی و گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه سازنده مدعی است که برای استفاده‌های معمول خانوادگی و سبقت‌گیری‌های جاده‌ای، با مشکل و کمبودی مواجه نخواهید شد.
البته با توجه به ساختار تک دیفرانسیل و ویژگی‌های فنی و مشخصات پلتفرم و شاسی، کاملاً مشخص است که فیدلیتی برای آفرود ساخته نشده و همچون سایر کراس‌اوورهای تک دیفرانسیل، صرفاً برای جذابیت‌های ظاهری و جادار شدن اتاق و عبور راحت‌تر از دست اندازهای معمول، قد کشیده است.

داخل فیدلیتی

به نظر می‌رسد طراحی کابین و بخصوص داشبورد فیدلیتی با الهام از محصولات آلمانی ترسیم شده است. خطوط ساده ،استفاده از نمایشگر تبلتی در قسمت بالای کنسول مرکزی، از جمله اِلمان‌های شاخص ماشین‌های آلمانی در سال‌های اخیر بوده که در این کراس‌اوور چینی نیز رعایت شده‌اند.

در بازار ایران، فیدلیتی بهمن موتور با موتور ۱.۵ لیتری عرضه خواهد شد. نکته مهم دیگر اینکه موتور ۱.۵ لیتری فیدلیتی که با کد موتور SQRE۴T۱۵C در بازار چین شناخته می‌شود، دقیقا همان موتوری است که مدیران خودرو، برای خانواده چری آریزو و چری تیگو از آنها استفاده می‌کند.

در بازار ایران، فیدلیتی بهمن موتور با موتور ۱.۵ لیتری عرضه خواهد شد. نکته مهم دیگر اینکه موتور ۱.۵ لیتری فیدلیتی که با کد موتور SQRE۴T۱۵C در بازار چین شناخته می‌شود، دقیقا همان موتوری است که مدیران خودرو، برای خانواده چری آریزو و چری تیگو از آنها استفاده می‌کند.

قیمت فروش فیدلیتی

 فیدلیتی در مدل ۵ سرنشین با ۶۵۵ و در مدل ۷ سرنشین با قیمت ۶۷۰ میلیون تومان به صورت نقدی به فروش می‌رسد.

فیدلیتی بهمن موتور  در بازار چین، قیمت چری جتور X۷۰ از ۷۰ هزار یوآن شروع شده و حداکثر به ۱۰۰ هزار یوآن می‌رسد. در حالیکه قیمت جتور X۷۰S بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار یوآن است؛ یعنی معادل تقریبی ۱۶ تا ۱۸ هزار دلار. در واقع ارزش دلاری این خودرو در محدوده ۴۳۰ تا ۴۳۵ میلیون تومان است

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید