سازمان هواشناسی هشدار داد که سامانه بارشی جدید در شمال و غرب و شروع بادهای ۱۲۰ روزه در جنوب و شرق کشور پیش بینی می شود.

هشدار مهم سازمان هواشناسی /  وقوع طوفان و بارش شدید باران در کشور تا آخر هفته

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصادآنلاین ؛ سازمان هواشناسی امروز در خصوص دو سامانه هشدار صادر کرد. بر اساس هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی سامانه اول «افزایش شیو فشاری (افزایش فعالیت بادهای ۱۲۰ روزه)» است که زمان شروع آن امروز تا پایان روز پنج‌شنبه است.

 نوع مخاطره وزش باد خیلی شدید و طوفان گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی اعلام شده است.  منطقه اثر  این سامانه نیز شمال سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی خراسان رضوی، نوار شرقی و نیمه جنوبی خراسان جنوبی است.

بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی اثر مخاطره وقوع طوفان شن، خیزش گردوخاک، کاهش دید، تاخیر در پروازهای احتمالی، کاهش کیفیت هوا، اختلال در تردد جاده‌ای و خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی است.

سازمان هواشناسی توصیه کرده است از تردد غیر ضروری برای تمام گروه‌ها خود داری شود؛  احتیاط در تردد جاده ای، محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان‌های نیمه کاره نیز از توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

سامانه دوم نیز نفوذ سامانه بارشی است که زمان آن چهارشنبه ششم مرداد تا پنج‌شنبه هفتم مرداد اعلام شده است.

نوع مخاطره بارش شدیدباران و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید موقتی در پاره‌ای نقاط گردوخاک، با احتمال تگرگ در مناطق مستعد اعلام شده است.

شمال آذربایجان غربی، گلستان، گیلان، مازندران در روز چهارشنبه و نیمه شمالی آذربایجان غربی، نیمه شمالی خراسان شمالی، گلستان، گیلان، مازندران در روز پنج شنبه تحت تاثیر این سامانه قرار می‌گیرند.

اثر مخاطره طغیان رودخانه ها، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، آب گرفتگی معابر عمومی، برخورد صاعقه، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها، تاخیر و یا احتمال لغو پروازها است.

سازمان هواشناسی توصیه کرده است از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود.

 آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با خطرات احتمالی، تقویت سازه‌های موقتی، احتیاط در صعود به ارتفاعات و احتیاط در چرای دام‌ها در مراتع مرتفع از دیگر توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید