۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴
کد خبر: 55273710

وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که معاون وزیر امور خارجه این کشور سفیر ژاپن در مسکو را احضار کرده است.

احضار سفیر ژاپن در روسیه

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، «ایگور مورگولوف» (Igor Morgulov) معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز دوشنبه سفیر ژاپن در این کشور را احضار کرد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، در بیانیه وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده است: ایگور مورگولوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در ارتباط با گام‌های غیردوستانه توکیو در روزهای اخیر در زمینه ادعاهای سرزمینی درخصوص کشورمان، به طرف ژاپنی قویاً اعتراض کرد.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: ما قویاً از شرکای خود خواسته‌ایم که به سوی خط مخرب در روابط دوجانبه حرکت نکنند و به اجرای توافقات رهبران در خصوص ارتقای روابط روسیه و ژاپن به یک سطح کیفی جدید از طریق توسعه جامع همکاری‌های اقتصادی و تجاری، اعتمادسازی در فضای امنیتی و روابط حسنه در امور بین‌المللی بپردازند.

 توکیو پیشتر از قصد خود برای ارائه اعتراض رسمی به دولت مسکو از بابت سفر «میخائیل میشوستین» نخست وزیر روسیه به یکی از جزایر مورد مناقشه با ژاپن خبر داده بود.

انتظار می رود سفر میشوستین به جزایری که روسیه آنها را «کوریل جنوبی» و ژاپن «سرزمین های شمالی» می خواند؛ ظرف امروز یا فردا انجام شود.

شوروی سابق کنترل این جزایر را در پایان جنگ جهانی دوم به دست گرفت و نزاع بر سر مالکیت آنها یکی از دلایل اصلی عدم موفقیت دو کشور برای حصول معاهده صلح رسمی بوده است.

به لحاظ جغرافیایی، جزایر کوریل بین شمال هوکایدو و شبه جزایر کامچاتکا، در دریای اختسک واقع در اقیانوس آرام قرار گرفته‌اند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید