نمایشگاه ایران زیبا با حضور مقامات ارشد ورزشی ایران و وزیر فرهنگ، ورزش و علوم ژاپن رسما در توکیو آغاز به کار کرد.

آغاز به کار نمایشگاه «ایران زیبا» در توکیو

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، در این نمایشگاه آثاری از فرهنگ، هنر و صنایع دستی ایران در محل سفارت برای علاقه ‌مندان به نمایش گذاشته شد.

هاگیودا وزیر فرهنگ علوم و ورزش و جوانان ژاپن، تاکاهاشی مدیرکل خاورمیانه وزارت امور خارجه، ساساکارا رییس بنیاد ژاپن، یاماگی وا معاون گروه دوستی پارلمانی ایران و ژاپن، تاکه یی شهردار میناتو و شیمورا رییس جاتا (رییس سازمان شرکت‌های گردشگری ژاپن)، احمد سفیر پاکستان در ژاپن و مالون رییس دانشگاه سازمان ملل در آیین افتتاحیه حضور یافتند.

این نمایشگاه تا ۱۵ مردادماه برپاست. قرار بود این نمایشگاه در دانشگاه موساشینو در توکیو برپا شود که به دلیل کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سفارت گشایش یافت.

همچنین در این آیین از جام ارجان نماد کاروان ایران رونمایی شد.

وزیر فرهنگ، علوم، ورزش و جوانان ژاپن در این مراسم گفت: در دسامبر سال گذشته با همتای ایرانی‌ام تفاهم‌نامه‌ای برای همکاری‌های ورزشی امضا کردم و خوشحالم که در این نمایشگاه دوباره وزیر ورزش ایران را می‌بینم.

هیوگیدا افزود: برای بسیاری از مردم کشورم ایران سرزمینی رویایی و غنی است و این نمایشگاه فرصت خوبی برای شناخت مردم کشورم از ایران است.

وی بیان داشت: بازی‌های المپیک یک جشنواره فرهنگی است و ژاپن می‌خواهد از این فرصت فرهنگی در حین برگزاری المپیک استفاده کنند در پایان برای ملت ایران بهترین‌ها را آرزو دارم.

در پایان وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک ایران جام ارجان نماد کاروان ورزشی ایران را به وزیر فرهنگ علوم ورزش و آموزش ژاپن اهدا کردند.

نمایشگاه «ایران زیبا» در توکیو گشایش یافت

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید