۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
کد خبر: 55273644

گنجاندن مقدار بالای فیبر در رژیم غذایی فوایدی از قبیل ارتجاع معده، کاهش اشتها را به دنبال دارد. زمان هضم موادغذایی فیبر دار طولانی است. در نتیجه، سرعت خالی شدن معده کاهش پیدا کرده و باعث آزاد شدن هورمون‌های سیری می‌شود.

چه طور کمتر  غذا بخوریم؟

به گزارش سلام نو، کاهش اشتها یکی از رموز موفقیت در رژیم­های لاغری است. درواقع، شما با کنترل اشتهای خود بر برنامه رژیمی خود پایبند بوده و طبق برنامه پیش می­روید. امروزه، که بیشتر درگیر زندگی­های مکانیکی بدون فعالیت شده­ایم، داشتن رژیم غذایی و رعایت کردن آن را در اولویت قرار داده­ایم. اما در این بین باید به این نکته توجه کنید که کنترل اشتهای کاذب و به عبارت دیگر کاهش اشتها کاری سخت و طاقت فرسا در این بین است. اما نگران نباشید، اگر نگران تناسب اندام و بهم ریختن برنامه رژیم غذاییتان هستید همراه ما باشید.

· پروتئین کافی

مصرف پروتئین کافی یکی از راه­های کنترل اشتها و احساس سیری برای زمان طولانی است. به عنوان مثال وقتی برای وعده صبحانه رژیم پر پروتئین را انتخاب می­کنید، این مصرف پروتئین کافی احساس سیری را برای شما به دنبال داشته و در وعده ناهار کمتر غذا می­خورید. علاوه بر احساس سیری طولانی مدت، دریافت پروتئین کافی از کاهش توده عضلانی بدن در طول دوره رژیم جلوگیری کرده و شما بافت ماهیچه مطلوب را از دست نمی­دهید.

· مصرف غذا­های غنی از فیبر

 گنجاندن مقدار بالای فیبر در رژیم غذایی فوایدی از قبیل ارتجاع معده، کاهش اشتها را به دنبال دارد. زمان هضم موادغذایی فیبر دار طولانی است. در نتیجه، سرعت خالی شدن معده کاهش پیدا کرده و باعث آزاد شدن هورمون‌های سیری می‌شود. هم‌چنین فیبر در روده دچار تخمیر شده، و نوع خاصی اسیدهای چرب تولید می‌کند که به افزایش احساس سیری منجر می‌شود. بر اساس تحقیقات، غذا­هایی از قبیل لوبیا، نخود فرنگی، نخود و عدس دارای مقادیر بالای فیبر هستند که اگر به دنبال کاهش اشتهای کاذب خود هستید می­توانید آن­ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

· مصرف شکلات تلخ را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

شکلات تلخ به دلیل تلخی که به همراه دارد، اشتها را کاهش داده و هوس و تمایل شما را به شیرینی­جات کمتر می­کند. بر اساس تحقیقات، ماده­ای به نام اسید استئاریک موجود در شکلات تلخ سرعت هضم غذا را در معده کاهش می­دهد. بنابراین، با مصرف ماده­ای که طرفداران خاص خودش را دارد، اشتهای کاذب خود را کنترل کرده و طبق برنامه پیش می­روید.

· مصرف زنجبیل را افزایش دهید.

زنجبیل ماده­ای است که بیشتر به عنوان ادویه مورد استفاده قرار می­گیرد. این ماده پر خاصیت باعث کاهش حالت تهوع، درد عضلانی، التهاب و قند خون بالا می­شود. اگر به دنبال خاصیت سیر کنندگی زنجبیل هستید، ۲ گرم پودر زنجبیل را در آّب داغ حل کرده و صبح ناشتا میل کنید.

سخن آخر

اگر جزء افرادی هستید که رعایت رژیم غذایی و تناسب اندام برایتان اولویت دارد، باید به دنبال کاهش اشتها و انواع روش­های آن باشید. در این صورت دچار ریزه­خواری نشده و طبق برنامه پیش خواهید رفت.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید