دریافت واکسن کرونا به معنی رها کردن پروتکل‌های بهداشتی نیست و افرادی که واکسیناسیون آن‌ها کامل نشده  نیز در معرض خطر هستند از همین رو باید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش از پیش توجه کرد.

علائم کرونای دلتا چیست؟ | اگر این نشانه‌ها را دارید به کرونای دلتا مبتلا شده‌اید!

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، علی امیری با اشاره به این‌که علامت‌های کرونای دلتا با کرونای قبلی متفاوت است، اظهار کرد: علائم این نوع کرونا با آبریزش بینی، تب و گلو درد آغاز می‌شود و شبیه سرماخوردگی است که در کمتر از ۴۸ ساعت علائم آن بروز می‌کند.

وی ادامه داد: این علائم ۳ تا ۴ روز وجود دارد و بعد از آن به درگیری ریه منجر می‌شود با این تفاوت که درگیری ریه این نوع جهش یافته از ویروس تاکنون مانند ویروس انگلیسی بوده است.

امیری عنوان کرد: حتی افرادی که واکسن زده‌اند نیز در معرض خطر این ویروس قرار دارند و ممکن است آن‌را به دیگران منتقل کنند؛ بنابراین باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی به‌طور کامل رعایت شود.

این فوق‌تخصص بیماری‌های عفونی بیان کرد: توصیه می‌شود اگر کسی علائم کرونای دلتا را دارد، ۴۸ تا ۷۲ ساعت در خانه مانده و از طریق تلفن با پزشکان در تماس باشد.

وی بیان کرد: در خانه ماندن هم باعث می‌شود که افراد ناقل بیماری به دیگران نباشند و هم استراحت باعث می‌شود افراد به کرونای سبک‌تری مبتلا شوند.

امیری تأکید کرد: دریافت واکسن کرونا به معنی رها کردن پروتکل‌های بهداشتی نیست و افرادی که واکسیناسیون آن‌ها کامل نشده  نیز در معرض خطر هستند از همین رو باید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش از پیش توجه کرد.

کد خبرنگار: ۱۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    0 0
    ویروس کرونا عین ویروس آنفولانزا کشندگی خودرا برای همیشه حفظ می کند با این تفاوت که غلظت ویروس کرونا به مرور زمان کمتر وسبکترشده ولی بخاطر این چابک شدن سرعت انتشارآن چندین برابر می شود واین نظریه ازاین جهت اثبات می شود که علائم ویروس دلتا عین ویروس آنفولانزا علائم مشترک ومشابهی پیدا کرده است بعبارتی جسم ویروس کرونا ضعیف شده ولی خصلت ویروس برای همیشه پایدارمانده است و کرونا مانند آنفولانزا به مرحله تثبیت دائم وخاموش نزدیک شده است ولی اگر میزان رفت وآمدها مانند دوران معمولی قبل کرونا باشد وحالت انفجارجمعیت ازخانه ها به خیابانها را نداشته باشد کرونا هم ساکن تر می شود یعنی افرادپر رفت وآمد مصونیت قویتری پیدا می کنند وافراد منزوی هم سالم می مانند وهرکس با افراد آلوده بیشتری برخورد کند درمانش سخت تر میشود ولی افراد کم تحرک ومنزوی درصورت تماس با افراد هم رفتارخودشان کمتر آسیب می بینند بنابراین روال عادی کردن رفتارها با رعایت بهداشت شدت کرونا را می کاهد ونباید فنر جمعیت حبس درخانه ها به یکباره آزاد شود و بیماری دوباره تکرار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید