طبق اعلام دفتر سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما)، در شش ماه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی، هزار و ۶۵۹ غیر نظامی در این کشور کشته و ۳ هزار و ۲۵۴ نفر دیگر هم زخمی شده‌اند.

کشته شدن هزار و ۶۵۹ غیر نظامی در افغانستان

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، دفتر سازمان ملل در افغانستان روز دوشنبه با انتشار گزارشی اضافه کرد تلفات غیر نظامیان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۷ درصد افزایش یافته است.

"دیبرا لاینز" نماینده ویژه سرمنشی سازمان ملل برای افغانستان از طالبان و رهبران افغانستان خواست که روند ناخوشایند و وحشتناک درگیری و تاثیرات مخرب بر غیرنظامیان را در نظر بگیرند.

در این گزارش با بیان اینکه بیشترین تلفات در دو ماه گذشته در روستاها و مناطق کم جمعیت رخ داده، ابراز نگرانی شده در صورتی که این وضعیت به شهرها و مناطق پرجمعیت کشیده شود، فاجعه بار خواهد بود.

"یوناما" در ادامه این گزارش تاکید کرده است که مواردِ تکان دهنده و نگران کننده این است که زنان و کودکان نزدیک به نیمی از تلفات غیرنظامیان را تشکیل می دهند.

در ادامه این گزارش آمده است عناصر مخالف دولت شامل طالبان، داعش، عوامل نامشخص مسوول ۶۴ درصد از تلفات غیرنظامیان هستند.

دفتر سازمان ملل در افغانستان در این گزارش، نیروهای طرفدار دولت را با ۲۵ درصد و ۱۱ درصد دیگر عامل تلفات غیرنظامیان در شش ماه گذشته در افغانستان را مربوط به درگیری زمینی طرف ها و حوادثی از قبیل انفجار مهمات اعلام کرده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید