معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش یکی از اشتباهات در تحلیل‌های مربوط به کنکور را این موضوع دانست که همه اجزا و ویژگی‌های آموزش و پرورش و آموزش عالی را یکسان می‌بینیم.

آموزش و پرورش با تغییرات کنکور موافق است؟

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش با تغییرات کنکور موافق بوده و در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی حضوری فعال داشته است.

 علیرضا کمرئی،  معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در برنامه «به وقت ایران» شبکه آموزش به تغییرات برگزاری کنکور سراسری اشاره کرد و گفت: کنکور دارای ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی است و نمی‌توانیم بدون ملاحظه ابعاد همه جانبه آن را تفسیر کنیم و برای آن نسخه بنویسیم.

او با بیان اینکه در طول ۵٠ سالی که از عمر کنکور می‌گذرد، هرازگاهی برای نفی شرایط موجود در رد آن صحبت‌های بسیاری شده است افزود: بر این اساس همه مردم امروزه موافق هستند کنکور در شرایط فعلی باری بر دوش آموزش و پرورش عمومی است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش با تغییرات کنکور موافق در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی حضوری فعال داشته است. این وزارتخانه بر ١٢ ماده‌ای که در پیش‌نویس نهایی تغییرات کنکور مطرح شد، توافق داشته است البته نباید انتظار داشته باشیم که با این تغییر همه آسیب‌های کنکور رفع شود.

کمرئی با اشاره به اینکه مطالبه مردم درباره کنکور براساس آنچه که در جامعه می‌بینند و روی آن تبلیغ می‌شود، شکل گرفته است اظهار کرد: ما مصوبه سال ٩٢ را داریم و اصلاحیه‌ای که در سال ٩۵ آمد که براساس آن قانون امتحانات نهایی باید به پایه‌های یازدهم و دهم تسری می‌یافت تا سهم سوابق تحصیلی افزایش یابد، البته اضافه کردن سال‌های امتحانات نهایی به دهم و یازدهم این فشار کنکور را مضاعف می‌کرد.

او با اشاره به اینکه آموزش و پرورش با کنکور تحت تاثیر قرار دارد و پیشرفت تحصیلی را در نمی‌یابد افزود: در این راستا اهداف نظام آموزشی آسیب می‌بیند و در این آزمون سنجیده نمی‌شود بنابراین همین موضوع کافی است تا تغییرات بر نحوه برگزاری کنکور اعمال شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش یکی از اشتباهات در تحلیل‌های مربوط به کنکور را این موضوع دانست که همه اجزا و ویژگی‌های آموزش و پرورش و آموزش عالی را یکسان می‌بینیم. وی در این باره گفت: درست است که در برخی کشورها این 2 دستگاه یکسان هستند اما در کشور ما، آموزش و پرورش را باید یک حق برای جامعه تلقی کرد اما آموزش عالی یک امتیاز است بنابراین اهداف آموزش و پرورش باید از این منظر تحلیل شود.

به گفته کمرئی آزمون‌های آموزش و پرورش را ملاک محور نمی‌بینیم و آزمون‌های سنجش ملاک محور است، در آزمون‌های سنجش هر چه آزمون‌ها دشوارتر نحوه تفکیک پذیری بهتر است.

او در پایان اشاره کرد: نظام تربیتی کشور ۶ ساحت تربیتی را برای نظام آموزش و پرورش در نظر گرفته است تا انسانی تمام ساحتی را تربیت کند و اگر این موضوع محقق نشد، در مواردی که ضعف وجود دارد باید آن را برطرف کنیم؛ بنابراین نباید اهداف نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی قربانی شرایطی شود که این نظام صرفا ورودی نظام آموزش عالی است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید