برای اینکه موهای خود را بدون نیاز به ترک شنا به بهترین شکل حفظ کنید در این مطلب نکاتی ضروری گفته شده است.

راههای جلوگیری از آسیب مو بعد شنا در استخر

به گزارش سلام نو به نقل از پارسینه، اگر چه سپری کردن یک روز در استخر و شنا سرگرم کننده است اما اگر مراقبت نکنید، می‌تواند به موی شما آسیب برساند.

مهم است که قبل از شنا و پس از آن، اقدامات مناسب برای مراقبت صحیح از موهای خود را انجام دهید. برای اینکه موهای خود را بدون نیاز به ترک شنا به بهترین شکل حفظ کنید، توجه به نکات زیر ضروری است:

مراقبت از مو قبل از شنا

قبل از شنا حتما دوش بگیرید تا موهایتان را خیس کنید؛ اینکار نه تنها از ورود احیانا کثیفی مو به استخر و کدر شدن آب جلوگیری می‌کند، بلکه از خیس شدن موهای شما در کلر و مواد شیمیایی موجود در آب نیز جلوگیری می‌کند؛ به گونه‌ای که موهای مرطوب مواد شیمیایی و کلر را جذب نمی‌کند.

حالت دادن به مو قبل از شنا

قبل از شنا کردن، موهای خود را به سمت عقب شانه کنید و ببندید. این کار از گره خوردن موها هنگام شنا جلوگیری می‌کند. برای موهای بلند می‌توانید از کش استفاده کنید و برای موهای کوتاه می‌توانید از تل یا هد بند استفاد کنید.

مراقبت از مو پس از خارج شدن از استخر

موهای خود را بلافاصله پس از بیرون آمدن از استخر بشویید و اگر هنگام شنا موهای خود را خیس می‌کنید، شستن سریع آن‌ها بسیار مهم است. به این ترتیب شما تمام مواد شیمیایی موجود در استخر را می‌شویید و از باقی ماندن آن‌ها بر روی موی خود جلوگیری می‌کنید.

از نرم کننده استفاده کنید

پس از شستن موها ترجیح داده می‌شود که نرم کننده مدتی روی موها بماند، زیرا بعد از سپری کردن یک روز طولانی در استخر به مرطوب کننده نیاز دارید تا کمی رطوبت اضافی ایجاد کند و از آسیب مو جلوگیری شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید