استان کرمان در حالی سخت‌ترین و سنگین‌ترین روزهای کرونایی خود را سپری می‌کند و در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ نفر فوت کردند.

 کرونای دلتا جان ۲۵ کرمانی را گرفت

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم ، کرمان در حالی سخت‌ترین و سنگین‌ترین روزهای کرونایی خود را طی می‌کند که همچنان غلبه رنگ قرمز در بیشتر مناطق استان ادامه دارد، ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در استان در حال تکمیل شدن است و این در شرایط مسئولان از کم شدن میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر می‌دهند و نگران افزایش تعداد بیماران در هفته‌های آینده هستند.

موج چهارم کرونا در استان کرمان هنوز تمام نشده بود که موج پنجم کرونا با ویروس جهش یافته هندی در استان کرمان آغاز شد و در هفته‌های اخیر تست‌های مثبت، آمار بیماران سرپایی، بستری‌ها و حتی فوتی‌های کرونا در استان افزایش چند برابری داشته و اوضاع از بحران هم فراتر رفته و هر روز بد و بدتر می‌شود.

آمارهای کرونایی در استان کرمان روزانه رکوردهای جدیدی را ثبت می‌کنند به طوری که فوتی‌هایی که تا یک ماه پیش آمار آن به صفر رسیده بود و آمار بستری‌هایی که نمودارش زیر ۱۰ نفر بود، حالا خبر از افزایش مرگ‌های ۲۵ نفر در روز و بالای ۲۰۰ نفر بستری در شبانه روز دارد که حال برخی از آنها بسیار وخیم است.

واقعیت کرونا در استان کرمان نگران کننده است

علی زینی‌وند استاندار کرمان واقعیت وضعیت شیوع کرونا در استان کرمان را بحرانی عنوان کرد و اظهار داشت: با تعطیلی شهرستان‌ها مخالف هستیم و همان طور که دیدیم تعطیلی تهران مشکلی را حل نکرد و در کنترل بیماری مؤثر نبود چرا که مردم به مسافرت رفتند.

وی با بیان اینکه تعطیلی بخش اداری هیچ کمکی به کنترل بیماری کرونا نمی‌کند تصریح کرد: کنترل ورود و خروج به مناطق ییلاقی باید با جدیت انجام شده و از تجمعات جلوگیری کرد.

زینی‌وند با اشاره به اینکه آمار بستری‌های سرپایی کرونا در استان بسیار زیاد است و درخواست داریم مردم در این شرایط پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند افزود: واکسیناسیون کرونا در استان کرمان در حال انجام است و درخواست داریم مردم همکاری کرده و از حق خود بهره ببرند.

استاندار کرمان با بیان اینکه اردوگاه اتباع بیگانه در شهرستان بردسیر باید قرنطینه شود تا به شرایط مطلوب از نظر کنترل بیماری کرونا برسد گفت: محدودیت تردد در آرامستان‌ها باید اعمال شود و فرمانداران بر این مسئله نظارت دقیق داشته باشند.

بستری ۹۷۲ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان کرمان

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا بیان کرد: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان ۹۷۲ مورد است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۵۴۲ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: ۹۰ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۱۹۲ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۶۴ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۸۴ مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری ۱۵۹ بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید ۱۹، تاکنون به ۲۷ هزار و ۵۴۱ مورد رسیده است.

وی به فوت ۲۵ بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به ۳ هزار و ۴۲۴ نفر رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان ۲۴۶ هزار و ۸۲۲ مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را ۸۰ هزار و ۵۹۹ مورد است.

افزایش ۳ برابری بیماران بستری کرونا در استان

سعید صحبتی کارشناس ستاد مقابله با کرونای استان کرمان نیز با بیان اینکه در حال حاضر حدود هزار و ۴۰۰ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند اظهار داشت: این عدد دو تا سه برابر بستری‌هایی است که در ابتدای خردادماه داشته‌ایم.

وی طولانی شدن بیماری کرونا را باعث کمرنگ شدن رعایت پروتکل‌ها در جامعه دانست و گفت: همه افراد ماسک نمی‌زنند و این بی‌تفاوتی به گسترش بیش‌تر بیماری کمک می‌کند.

کارشناس ستاد مقابله با کرونای استان کرمان با اشاره به اینکه سرعت انتشار ویروس دلتا دو تا ۲.۵ برابر بیش‌تر از ویروس‌های قبلی است، گفت: در این شرایط، داشتن ماسک در فضای آلوده و دربسته و بدون تهویه مناسب نیز خطرساز است و بهتر است از رفتن به مکان‌های شلوغ که تهویه مناسب ندارد، پرهیز کنیم.

وی بیان کرد: براساس سند ملی، واکسیناسیون از گروه‌های سنی بالاتر آغاز شده و آخرین گروه سنی ۵۸ سال به بالا است و به تدریج گروه‌های دیگر اعلام می‌شوند و در این بین کسانی که اولویت دارند نیز در نوبت دریافت واکسن قرار می‌گیرند.

صحبتی با بیان اینکه پیش‌بینی شده که افرادی از قبیل معلمان، بیماران زمینه‌ای و ... در مردادماه فراخوان شده و واکسن بزنند گفت: کسانی که نوبت واکسیناسیون آنها فرا رسیده اما به کرونا مبتلا شده‌اند، نوبتشان از بین نمی‌رود و از روزی که فراخوان می‌شوند، می‌توانند هر زمانی برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

وی ادامه داد: بهتر است از زمان بهبودی تا تزریق واکسن چهار هفته بگذرد و کسانی بیماری شدیدتری داشتند، بهتر است شش هفته از زمان بهبودی‌شان بگذرد.

آغاز واکسیناسیون ۵۰ سال به بالا در جیرفت

ابوذر عطاپور وزیری فرماندار جیرفت از صدور مجوز واکسیناسیون علیه کرونا برای گروه سنی بالای ۵۰ سال در جیرفت خبر داد و اظهار داشت: واکسیناسیون این افراد از فردا آغاز می‌شود.

وی افزود: امکانات فیزیکی واکسیناسیون گروه سنی ۵۰ سال به بالا در شهرستان جیرفت فراهم است و واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال از فردا در جیرفت آغاز می‌شود.

فرماندار جیرفت با بیان اینکه افراد گروه سنی ۵۰ سال به بالا باید در سامانه وزارت بهداشت ثبت نام کرده و زمان و مکان واکسیناسیون به آنها اعلام می‌شود گفت: واکسیناسیون این گروه سنی در مراکز تالار ولایت دانشگاه آزاد اسلامی، حسینیه شهدا مقابل فرمانداری و سالن ورزشی دانشگاه علوم پزشکی در خیریه فاطمیه انجام می‌شود.

وی با عنوان اینکه آمار مبتلایان به کرونا در جیرفت نسبت به دو هفته انتهایی تیرماه روند نزولی داشته تصریح کرد: در عین حال با توجه به وضعیت شکننده‌ای که در شهرستان داریم همچنان سخت گیری در مقررات کرونایی در سطح شهرستان و لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مدنظر قرار دارد.

فرماندار جیرفت با تاکید بر اینکه کار واکسیناسیون در سطح شهرستان با قوت و جدیت و به شکل مطلوب در جریان است، گفت: سه مرکز تجمیعی در شهر جیرفت و ۶ مرکز در بخش‌ها کار واکسیناسیون کرونا را انجام می‌دهند.

عطاپور همچنین عنوان کرد: طبق آخرین آماری که روز گذشته دریافت کردیم تاکنون تعداد ۲۵ تا ۲۶ هزار نفر در شهرستان جیرفت بر علیه بیماری کرونا واکسینه شده‌اند و این اقدام همچنان به شکل خوبی ادامه دارد.

بم همچنان در وضعیت قرمز کرونایی

هادی شهسوارپور فرماندار بم نیز از آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال در این شهرستان از روز گذشته خبر داد و اظهار داشت: با توجه به پیشنهادی که در ستاد کرونای استان کرمان مطرح شد و با مکاتبه‌ای که استاندار با وزارت بهداشت داشت، نیروهای واکنش سریع وزارتخانه به همراه دو تن از مشاوران وزیر بهداشت هفته گذشته به بم سفر کرده و وضعیت شهرستان را مورد ارزیابی قرار دادند.

وی با بیان اینکه با توجه به وضعیتی که در شهرستان داشتیم این اطمینان از سوی ما داده شد که می‌توان واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال را نیز در بم انجام داد افزود: بر این اساس از روز گذشته واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال در دستور کار قرار گرفت و آغاز شد.

فرماندار بم انجام این واکسیناسیون را ضروری برشمرد و گفت: با توجه به همجواری شهرستان بم با استان سیستان و بلوچستان و سرایت پذیری شدید کرونای دلتا و از سوی دیگر وضعیت بستری و بیمارستان بم این واکسیناسیون ضروری بود.

وی با بیان اینکه وضعیت این شهرستان همچنان قرمز است یادآور شد: در تلاش هستیم شهرستان را از این وضعیت خارج کرده و وضعیت باثبات تری در شهرستان بم ایجاد شود.

انتهای پیام/۵۱۱/ی

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید