رنگ مو به دلیل دارا بودن مواد شیمیایی بسیار زیادی که در خود دارد یکی از موادی است که بیشترین تاثیر را بر جنین دارد. برای همین است که پزشکان تاکید می‌کنند که در سه ماهه اول بارداری از رنگ مو استفاده نشود.

ممنوعیت‌های آرایشی در زمان بارداری

به گزارش سلام نو، بدون شک دوران بارداری یکی از حساس‌ترین دوران زندگی هر مادری است.در این دوران بایدها ونبایدهای زیادی برای مادران وجود دارد که یکی از آنان ممنوعیت استفاده از لوازم آرایشی برای مادران است. سؤال اساسی اینجاست که چرا استفاده از لوازم آرایشی برای مادران در دوران بارداری ممنوع است؟ اگر شما جزو افرادی که دوستدار لوازم آرایشی، عطر و ادکلن، لوسیون و یا لاک ناخن هستید، برای اطلاع از این که چرا استفاده این مواد در دوران حساس بارداری ممنوع است، با ما همراه باشید.

چرا نباید از لوازم آرایشی استفاده کنید؟

همانطور که می‌دانید سه ماهه اول در بارداری یکی از اصلی‌ترین ماه‌ها در بارداری است. در سه ماهه اول به دلیل تشکیل ارگان‌های مختلف جنین بهتر است که از لوازم آرایشی استفاده نشود. لوازم آرایشی به دلیل داشتن انواع مواد شیمیایی مضر ممکن است به جنین آسیب برسانند. البته خالی از لطف نیست که بدانید تاثیر مواد آرایشی بر جنین در علم پزشکی به طور قطع اثبات نشده و آزمایشات انجام شده نتایج محکمی را به همراه نداشته‌اند. افرادی که از جوش‌ و لکه‌های پوستی رنج می‌برند بهتر است که در این دوره از لوازم آرایشی استفاده نکنند. در دوران بارداری هورمون‌های موجود در بدن مادران از حالت تعادل خارج می‌شوند به همین دلیل استفاده از مواد آرایشی می‌تواند لکه‌های پوستی و جوش را افزایش دهد.

استفاده از چه موادی خطر بیشتری را برای جنین به همراه خواهد داشت؟

· رنگ مو: رنگ مو به دلیل دارا بودن مواد شیمیایی بسیار زیادی که در خود دارد یکی از موادی است که بیشترین تاثیر را بر جنین دارد. برای همین است که پزشکان تاکید می‌کنند که در سه ماهه اول بارداری از رنگ مو استفاده نشود. بعد از سه ماهگی ممنوعیت استفاده کمتر می‌شود ولی درصورت امکان بهتر است که در دوران بارداری مادران به موهای خود رنگ نزنند.

· لاک ناخن: لاک ناخن هم جزو محصولات آرایشی حساب می‌شود که به دلیل مقادیر بسیار زیاد مواد شیمیایی برای مادران باردار مضر است. لاک ناخن با جذب از طریق ناخن می‌تواند مواد شیمیایی بسیاری را از طریق جفت به جنین منتقل کند.

· ادکلن: در رابطه با ادکلن باید بگوییم که به طور جدی از زدن ادکلن به بدن خود مخصوصاَ ناحیه گردن خودداری کنید. ادکلن‌ها حاوی موادی هستند که از طریق پوست جذب شده و وارد جریان خون می‌شوند.

· کرم آرایشی: کرم‌های آرایشی از دیگر موادی هستند که استفاده از آنان در زمان بارداری ممنوع است. بیشترین جذب مواد شیمیایی از طریق پوست انجام می‌شود و در صورت استفاده از کرم آرایشی باید بدانید که راه را برای نفوذ مواد شیمیایی باز کرده‌اید.

مادران باردار مجاز به استفاده از چه محصولات آرایشی هستند؟

با توجه به تمامی ممنوعیت‌های دوران بارداری این حق شماست که از پوست و موی خود مراقبت کنید و خوشبو باشید. از این جهت توصیه ما به شما این است که بجای کرم از روغن زیتون، نارگیل و یا روغن آرگان برای محافظت از پوست و موی خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید یک صابون خوشبو را میان لباس‌هایتان قرار دهید و عطر آن را در طول روز بر لباس‌هایتان داشته باشید.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید