تمایز بین قند افزوده شده در برابر قند طبیعی بسیار مهم است، زیرا میوه یک ماده غذایی غنی از مواد غذایی است. قندهای افزوده شده و قندهای طبیعی چیزهای کاملا متفاوتی هستند و به طور معمول در انواع مختلف مواد غذایی یافت می‌شوند.

آیا باید نگران قند موجود در میوه‌ها باشید؟

به گزارش سلام نو، مصرف برخی میوه‌ها در برخی از رژیم‌ها منع شدهاند، زیرا حاوی قند هستند. آیا نگران بودن در مورد قند موجود در میوه‌ها پایه و اساس علمی دارد یا خیر؟ برای دریافت پاسخ این سوال، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

توجه به انواع مختلف کربوهیدرات‌ها و قند مهم است

در تمام رژیم‌های غذایی موثر که غذاهای کم کربوهیدرات را تقویت میکنند، میوه‌ها در همان دسته سبزیجات هستند که محتوای کربوهیدرات آنها از قند تشکیل شده است. با این حال کربوهیدرات‌ها همه برابر نیستند و بسیاری از افراد این را نمی‌دانند.

اول از همه باید بدانید که کربوهیدرات‌ها برای شما مضر نیستند. در واقع آنها برای عملکرد بدن انسان ضروری هستند. کربوهیدراتها همراه با پروتئینها و چربیها، یکی از سه ماده اصلی مغذی هستند که در مواد غذایی و نوشیدنیهای مصرفی ما وجود دارند. بدن شما کربوهیدرات‌ها را به صورت گلوکز تجزیه می‌کند که منبع اصلی انرژی سلول‌ها، اندام‌ها و بافت‌های بدن شماست. هنگام خواندن برچسب تغذیه روی هر ماده غذایی خاص، مقدار ˮکل کربوهیدرات“ آن مجموع سه نوع کربوهیدرات است: شکر، نشاسته و فیبر.

تمایز بین قند افزوده شده در برابر قند طبیعی بسیار مهم است، زیرا میوه یک ماده غذایی غنی از مواد غذایی است. قندهای افزوده شده و قندهای طبیعی چیزهای کاملا متفاوتی هستند و به طور معمول در انواع مختلف مواد غذایی یافت می‌شوند. قند افزوده شده دارای هیچ نوع فواید غذایی نیست، در حالی که قند موجود در هلو یا گلابی همراه با انبوهی از فواید سلامتی موجود در گوشت و پوست میوه (از جمله ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر) همراه است.

چرا باید میوه بخورید و از قند آن نترسید

درست است که قند می‌تواند باعث التهاب شود، اما شما نباید از قند موجود در میوه هراس داشته باشید. میوه‌ها سرشار از آنتی اکسیدان هستند که یک ماده ضد التهاب قوی است. قندهای میوه مانند قندهای افزودنی باعث التهاب در بدن نمیشوند. کسانی که مصرف میوه را به دلیل قند آن کنار گذاشته‌اند، اصلا نباید نگران قند آن باشند و مصرف میوه را آغاز کنند. در واقع اگر شما به طور منظم میوه نمیخورید، از دریافت مواد مغذی مهم مورد نیاز بدن خود محروم می‌شوید. این امر به این دلیل است که میوه‌ها دارای مزایای غذایی فراوانی هستند.

به عنوان نمونه ویتامین ث در بسیاری از میوه‌ها وجود دارد. ویتامین ث دارای خواص آنتی اکسیدانی است که می‌تواند به حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن کمک کند و خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی را کاهش دهد. ویتامین آ که در میوه‌ها وجود دارد، با کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها و همچنین تقویت سلامت استخوان و چشم همراه است. ویتامین کا، منگنز و ویتامین ای نیز در بیشتر میوه‌ها وجود دارد و همه آنها برای حفظ عملکرد مطلوب سیستم‌های بدن ضروری هستند. میوه همچنین باعث آبرسانی فوق العاده بدن می‌شود و حاوی الکترولیت‌های مهمی مانند پتاسیم است که برای عملکرد کلیه و قلب و عروق مورد نیاز است. هرگز مصرف فیبر را فراموش نکنید، چیزی که میوه منبع عالی آن است. بدن اکثر ما این ماده مغذی را به میزان کافی ندارد. در حالی که ما درمورد موضوع قند صحبت می‌کنیم، اما به یاد داشته باشید که فیبر به کاهش سرعت جذب فروکتوز ، قند اصلی موجود در میوه، به جریان خون کمک می‌کند تا از افزایش قند خون جلوگیری شود. از آنجا که فیبر در سلامت دستگاه گوارش نقش مهمی دارد، لازم است به مقدار کافی از آن استفاده کنید.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید