سامانه ثنا در سال ۱۳۹۵ و بنابر قانون دادرسی کیفری قوه قضائیه ایجاد شده است. در سامانه ثنا می‌­توانید تمامی ابلاغیه‌های مربوط به قوه قضاییه را مشاهده نمایید. پس از این تاریخ دیگر هیچ ابلاغیه‌­ای به‌صورت فیزیکی برای افراد صادر نگردیده است.

ثبت نام ثنا برای ایرانیان خارج از کشور

حال اگر شما خارج از ایران زندگی می­کنید قوه قضاییه در سامانه ثنا برای شما امکاناتی را فراهم آورده است اما برای استفاده از این خدمات ابتدا باید در سامانه ثنا ثبت نام به عمل آورده و سپس با احراز هویت ثنا می­توانید از خدمات قضایی در خارج از ایران بهره‌مند شوید.

مراحل ثبت نام در سامانه ثنا

با قابلیت جدیدی که از طرف قوه قضائیه به سامانه ثنا اختصاص یافته شما می­توانید اکنون از خارج از کشور در سامانه ثنا ثبت نام نمایید. توجه داشته باشید که پیش از آغاز مراحل ثبت نام لازم است تا از مرورگری به­روز استفاده کرده و سعی کنید در محل‌های عمومی اقدام به ثبت نام ننماید. لازم است تا حتما رمز و نام کاربری که از طریق سایت دریافت می­کنید را با خود در محلی امن نگهداری کنید و آن را در دسترس افراد قرار ندهید. مراحل ثبت نام ثنا برای ایرانیان خارج از کشور با مراحل ثبت نام افراد در داخل کشور یکسان است با این تفاوت که شما لازم است ابتدا وارد این آدرس international.adliran.ir شوید.

۱. در فرم اول از شما تقاضا می­شود تا اطلاعات هویتی خود را وارد کنید. این اطلاعات شامل شماره ملی، تاریخ تولد و شماره سریال شناسنامه می­باشد.

۲. در مرحله بعد توافق نامه حساب کاربری برای شما ارسال خواهد شد و پس از تأیید فرم­های ثبت نام برای شما به نمایش گذاشته می­شود.

۳. مشخصات مربوط به شناسنامه ایرانی خود را وارد کنید.

۴. در ادامه در فیلدهای مربوطه اطلاعات تماس خود را وارد نمایید.

۵. در فرم بعدی اطلاعات مرتبط با محل سکونت شما در سامانه ثنا خواسته می­شود.

۶. در مرحله بعدی لازم است تا اطلاعات تکمیلی خود را وارد کنید. برای اتمام فرایند ثبت نام لازم است تا عکس خود را در سامانه بارگذاری نمایید.

۷. پس از انجام این مراحل بر روی گزینه «اتمام» کلیک کرده و سپس پیامی برای شما به نمایش گذاشته خواهد شد که بیانگر موفقیت‌آمیز بودن مراحل ثبت نام می­باشد.

لازم به ذکر است که پس از تکمیل مراحل ثبت نام شما باید اطلاعات هویتی خود را احراز کنید. از آنجایی که امکان احراز هویت حضوری وجود ندارد، قوه قضاییه امکان احراز هویت آنلاین را برای ایرانیان مقیم خارج از کشور فراهم کرده است. برای این منظور با انتخاب گزینه احراز هویت، یوآیدی را انتخاب کرده و فرایند احراز هویت خود را انجام دهید.

اهمیت ثبت نام در سامانه ثنا

ممکن است به دلایل مختلف نیاز به گواهی­­هایی از طریق قوه قضاییه ایران داشته باشید. داشتن کد کاربری ثنا به شما این امکان را می­دهد تا ابلاغیه­های لازم برای قوه قضاییه را به دست آورید. شما حتی می­توانید به سادگی در سامانه ثنا درخواست گواهی سوء پیشینه به زبان انگلیسی را داشته باشید. فرایندی که پیش از آن ممکن بود برای ساکنین کشورهای خارجی بسیار زمان بر باشد. حالا این امکان برای شما فراهم شده تا با ثبت نام در سامانه ثنا این گواهی را دریافت نمایید.

شما از طریق سامانه ثنا قادر خواهید بود تا امور طلاق و اختلافات ورثه­ای را به وکیل دادگستری ارجاع داده و فرایند قضایی این امور را بدون صرف هزینه و زمان زیاد انجام دهید.

پس از اتمام فرایند ثبت نام و داشتن کد کاربری و کلمه­ی عبور به سادگی با ورود به این آدرس international.adliran.ir می­توانید از خدمات قضایی مورد نیاز خود بهره­مند شوید.

امکان احراز هویت در سامانه ثنا با همکاری قوه قضاییه و یوآیدی جهت سهولت کاربران راه اندازی شده است. یوآیدی، به عنوان اولین سرویس احراز هویت دیجیتال در کشور، فرایند احراز هویت سامانه سجام به منظور دریافت کد بورسی و احراز هویت سامانه ثنا را با ضریب خطای کمتر از ۰.۰۱ درصد انجام می دهد. همچنین محصولی به منظور رفع مشکل احراز هویت کاربران صرافی رمزارز، ارائه داده است. بانک ها به منظور احراز هویت کاربران خود و نیز تایید هویت آنها می توانند از سرویس یوآیدی استفاده نمایند.

کد خبرنگار: ۲۰
۶دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • ali FR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    2 2
    ممنون از توضیحات «دوـ هزاری» که فقط باعث مغشوش شدن اذهان میشوند.
  • زهره سادات میرصانعی GB ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    0 0
    ممنون از گذاشتن این سامانه برای ایرانیان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید