جواد فروغی، تنها نماینده ایران در فینال ماده تپانچه بادی مردان بازی‌های المپیک ۲۰۲۰، نخستین مدال طلای تاریخ تیراندازی ایران را کسب کرد.

بیوگرافی جواد فروغی اولین قهرمان طلایی المپیک ایران / عکس

اولین طلای المپیک ۲۰۲۰ توکیو را یک ایرانی از آن خود کرد. جوادفروغی در فینال تپانچه بادی المپیک توکیو اول شد. به این ترتیب  نخستین مدال المپیک تاریخ تیراندازی ایران را به ارمغان آورد.این نخستین مدال المپیک در تاریخ تیراندازی ایران است.فروغی بزرگترین ورزشکار کاروان ایران در المپیک یورو، دارای سه فرزند و پرستار است.

به‌گزارش سلام نو به نقل از رکنا، جواد فروغی تنها نماینده ایران در فینال ماده تپانچه بادی مردان بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو شگفتی ساز شد و به مدال طلا رسید تا نخستین مدال تاریخ تیراندازی ایران در بازیهای المپیک به نام او ثبت شود.

جواد فروغی + قهرمان المپیک

این نخستین مدال المپیک در تاریخ تیراندازی ایران است که توسط فروغی بدست آمد. او پیش از این در مرحله مقدماتی با امتیاز ۵۸۰.۲۵ و قرارگیری در رده پنجم به فینال این ماده راه پیدا کرده بود. فروغی بزرگترین ورزشکار کاروان ایران، دارای سه فرزند و پرستار است.

در فینال این ماده ورزشکاران کشورهای ایران، هند، چین، آلمان، اوکراین، کره و صربستان حضور داشتند که دامیر صربستانی نقره و ژانگ وی چینی سوم شد.

جواد فروغی + قهرمان المپیک

فروغی با کسب دو مدال طلای جام جهانی هند و کرواسی در جایگاه نخست رنکینگ فدراسیون جهانی قرار دارد.

نجمه خدمتی و هانیه رستمیان ملی‌پوشان تیراندازی ایران نیز در سالن حضور دارند تا فینال جواد فروغی را از نزدیک تماشا کردند.

تیراندازی ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو ۶ نماینده در دو ماده تفنگ و تپانچه دارد. پیش از این فاطمه کرم زاده و آرمینا صادقیان در ماده تفنگ بادی زنان در رده های ۲۳ و ۳۰ ایستادند.

مهیار صداقت در ماده تفنگ بادی مردان و هانیه رستمیان در ماده تپانچه بادی زنان فردا در سومین روز از این رقابت ها در خط آتش قرار می گیرند.

مسابقات تیراندازی المپیک توکیو از شنبه دوم تا یازدهم مرداد ادامه دارد. نجمه خدمتی، آرمینا صادقیان، فاطمه کرم‌زاده، مهیار صداقت، جواد فروغی و هانیه رستمیان اسامی تیراندازان ایرانی حاضر در المپیک توکیو است

بیوگرافی جواد فروغی از پرستاری تا تیراندازی با بیماری اش

جواد فروغی متولد ۲۰ شهریور ۱۳۵۸ در دهلران ایلام ، قهرمان تیراندازی تیم ملی است،فارغ التحصیل رشته پرستاری می باشد که تیراندازی را از طبقه دوم بیمارستان از ۳۰ سالگی شروع کرد و در ۴۱ سالگی به مدال طلای المپیک توکیو دست یافت.

شروع از پرستاری

او در سال ۱۳۸۱ وقتی ۲۳ ساله بود در رشته کارشناسی پرستاری فارغ التحصیل شد و در حال حاضر پرستار بیمارستان فوق تخصصی بقیة الله سپاه پاسداران می باشد

جواد فروغی + قهرمان المپیک

ورود به تیراندازی

تیراندازی را اولین بار در طبقه منفی دو بیمارستان در زمان گذراندن دوره تیراندازی و آمادگی جسمانی برای ترفیع درجه ! کاری مان تجربه کردم، پس از آن در سال ۱۳۸۹ بود که تپانچه بادی را به من نشان دادند تا تیراندازی کنم و در همان تجربه اول حدود امتیاز ۸۵ را زدم.

جواد فروغی + قهرمان المپیک

با تشویق آقای آخوندی و بعد از دو جلسه تمرینی با ایشان ، بنده را تحویل آقای دکتر جعفر خدابنده لو از مربیان و مدیران ورزشی دانشگاه و محل کارم دادند.

من در آن فضای نمور زیرزمین بیمارستان که نور کافی نداشت تمریناتم را شروع کردم.

جواد فروغی + قهرمان المپیک

 اولین مسابقه بین المللی

با مسابقات دانشگاهی فعالیت اش را شروع کرد سپس زیر نظر علیرضا قیاسی دوره های حرفه ای تری را آموزش دید .در نهایت مرداد ماه ۱۳۹۶ به عضویت تیم ملی ایران در رشته تیراندازی تپانچه درآمد و دو سال بعد در اولین تجربه اش در مسابقات آسیایی اندونزی به مقام ۲۱ ام رسید.

او در این سال بود که سهمیه حضور در المپیک ۲۰۲۱ توکیو ژاپن را بدست آورد.

 فروغی در سال ۱۳۹۸ دست به کار بزرگی زد و در مسابقات قهرمانی آسیا در دوحه قطر [۲۰۱۹] با حذف قهرمان المپیک به مدال برنز تپانچه بادی ۱۰ متر مردان رسید.

 شگفتی این ورزشکار پا به سن گذاشته ایرانی تموم نداشت و او یک سال بعد در پایان روزهای سال ۱۳۹۹ به مدال طلای جام جهانی تیراندازی دست یافت.

 او این افتخار را برای بار دوم در مسابقات جهانی جام جهانی کرواسی در بهار ۱۴۰۰ تکرار کرد و دوباره به مدال طلا رسید.

جواد فروغی + قهرمان المپیک

بیماری قلبی و لرزش دست

 من از دوران بچگی یک بیماری قلبی خفیفی بنام افتادگی دریچه میترال دارم که گاهی دچار لرزش خفیف دست و تپش قلبی می شوم.

از جوانی که خبری از تیراندازی می شنیدم و میدیدم هیچگاه به ذهنم خطور نمی کرد بتوانم این رشته را بخاطر لرزشی که دستم دارد اصلا شروع کنم.

به هر حال تقدیر خداوند بود که بعد از سال ها این اتفاق افتاد و من تیرانداز شدم.

جواد فروغی + قهرمان المپیک

شباهت پرستاری و تیراندازی

 کار پرستاری همیشه دقت عمل پرستار را می طلبد که این دقت عمل در تیراندازی هم موثر می باشد ، از طرف دیگر بحث آرامشی است که باید در وجود پرستار باشد.

تیرانداز هم باید آن را به نوعی داشته باشد ، تیراندازی ضمن اینکه آرامش می خواهد ، آرامش هم می دهد به همین دلیل پرستاری و تیراندازی به هم نزدیک است.

جواد فروغی + قهرمان المپیک

از تمرینات تا شیف شب بیمارستان

 من شبها در بیمارستان شیفت هستم و در این چند سال عادت کرده ام که از تمرین به شفیت هایم بروم ، حتی شب های مسابقه ام هم در بیمارستان بودم.

انگیزه ام دلیل بزرگی است که بتوانم هم به کارم و هم به تیراندازی که عاشقش هستم برسم.

 مراقبت از بیماران کرونایی

من خودم مسئول مراقبت از بیماران کرونایی هستم و با اینکه بچه کوچک دارم اما خودم شخصا بیماران کرونایی را تحویل می گیرم.

تاکنون به کرونا مبتلا شدم که نمی دوانم دقیقا کجا مبتلا شدم اما بخاطر شغل پرستاری ام به احتمال زیاد در بیمارستان کرونا گرفتم.

نسبت ها

جواد فروغی اصالتا اهل لرستان ، نسبتی با فریدون فروغی (نوازنده) اهل تهران و مهدی فروغی (قاری قرآن) اصفهانی و علی فروغی (مدیر شبکه سه) ندارد

مدال ها

 برنز قهرمانی آسیا ۲۰۱۹

 برنز تپانچه میکس تیمی ۲۰۱۹

 طلای جام جهانی دهلی نو ۲۰۲۱

 طلای جام جهانی اوسییک ۲۰۲۱

 طلای المپیک توکیو ۲۰۲۱

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • طاهره بابایی IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    0 0
    اصلا کار حرفه ای نیست کراپ نام عکاس و نیاوردن نامش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید