شواهد علمی نشان می‌دهد ۲۵ هزار سال پیش ویروس کرونا یا ویروسی مشابه آن در میان مردم آسیای شرقی وجود داشته است.

یافته‌های جدید درباره ویروس کرونا /  این ویروس ۲۵ هزار سال پیش هم وجود داشته است

به گزارش سلام نو به نقل از آنا، محققان دانشگاه آریزونا و دانشگاه آدلاید ژنوم انسان را بررسی کرده و ارتباطی میان اپیدمی‌های ویروس کرونای باستانی و سازگاری‌ در انسان امروزی پیدا کردند. گروه تحقیقاتی امیدوار است که درک بهتر از تأثیر اپیدمی‌های گذشته بر جهش‌های ژنتیکی به دانشمندان در مبارزه با گونه‌های مختلف ویروس SARS-CoV-۲ کمک کند.

آنالیزهای تکاملی بر مجموعه داده‌های ژنوم انسانی نشان می‌دهد که ده‌ها ژن مرتبط با ویروس‌های کرونا شامل SARS-CoV-۲ در ژنوم انسانی وجود دارد. احتمال می‌رود که همه‌گیری ویروس‌های کرونا در میان انسان‌ها بیش از ۲۰ هزار سال قدمت داشته باشد.

در طول تاریخ بشر، انتخاب طبیعی مثبت اغلب پروتئین‌های مرتبط به ویروس یا وی‌آی‌پی‌ها را هدف قرار داده که به ایجاد مصنویت کمک می‌کنند یا به دست ویروس‌ها ربوده می‌شوند. این انتخاب طبیعی طی ۵۰ هزار سال گذشته در خصوص وی‌آی‌پی‌هایی که به آران‌ای ویروس‌ها واکنش نشان می‌دهند مانند ویروس‌های کرونا وجود داشته است.

شواهد علمی نشان می‌دهد که طی تکامل انسان اپیدمی‌های ویروس آران‌ای باستانی به طور مرتب اتفاق افتاده است با این حال دانشمندان نمی‌دانند که انتخاب طبیعی سهمی در تکامل ژن‌هایی دارد که واکنش ویژه‌ای با ویروس‌های کرونا داشته‌اند یا خیر. وی‌آی‌پی‌ها ابزاری هستند که ویروس‌ها برای کنترل سلول‌های میزبان از آن استفاده می‌کنند. تأثیر وی‌آی‌پی‌ها بر عملکرد ویروس‌ها در مقایسه با پروتئین‌های دیگر بسیار بیشتر است.

دانشمندان الگوی اصلاحات ویروسی در وی‌آی‌پی‌های «۴۲کوو» پنج جمعیت از مردمان آسیای شرقی پیدا کردند. براساس یافته‌های جدید، بیش از ۲۵ هزار سال پیش اپیدمی ویروسی اتفاق افتاده که باعث ایجاد اثری قدرمتمند از انتخاب طبیعی در شرق آسیا شده است.

شناسایی فعالیت‌های ویروسی در زمان باستان نه‌تنها باعث کشف روش‌های جدید برای مطالعه تکامل ژنوم انسان می‌شود بلکه می‌تواند به پیش‌بینی و مبارزه با همه‌گیری‌های آتی نیز کمک کند.

انتهای پیام/۴۰۲۱/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید