کمیته مرکزی حزب کمونیست عراق با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی، اعلام کرد که انتخابات پارلمانی فراروی این کشور را تحریم می‌کند.

حزب کمونیست عراق انتخابات پارلمانی را تحریم کرد

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، پس از آن‌که، هفته پیش «مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر از شرکت این جریان در انتخابات پارلمانی عراق انصراف داد و پس از آن شخصیت‌های وابسته به این جریان اعلام کردند که نامزدی خود در این انتخابات را به تبعیت از مقتدی الصدر لغو می‌کنند، امروز (شنبه - ۲۴ ژوئیه)، حزب کمونیست عراق نیز انصراف خود از شرکت در این انتخابات را اعلام کرد.

به نوشته پایگاه خبری «المسله»، کمیته مرکزی این حزب در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: که فضا را برای برگزاری انتخابات مناسب نمی‌بیند و در سایه این فضای پیچیده و سنگین با بحران‌ها و نگرانی‌های متعدد، در این انتخابات شرکت نمی‌کند و بدون فراهم شدن شرایط لازم برای برگزاری انتخاباتی شفاف و عادلانه لزومی به شرکت در انتخابات نمی‌بیند.

این حزب در ادامه بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد:«تاکید می‌کنیم اقدام ما در تحریم انتخابات در سایه بحران‌های کشنده کنونی به معنای هدف قراردادن روند انتخابات به عنوان یک اقدام دموکراتیک نیست. انتخابات برای ما یکی از شیوه‌های اقدام مسالمت آمیز برای تغییر به شمار می‌رود». 

حزب کمونیست عراق به ریاست «رائد فهمی» در انتخابات پیشین عراق با مقتدی الصدر، و چند حزب دیگر همپیمان شد و در چارچوب ائتلاف «سائرون» در پارلمان عراق فعالیت داشت. این ائتلاف در انتخابات پارلمانی سال ۲۰۱۸، ۵۴ کرسی کسب کرده بود.

انتخابات پارلمانی عراق قرار است در دهم اکتبر (۱۸ مهر) پس از دو دوره تعویق برگزار شود و پس از آن دولت جدید کار خود را آغاز کند.

پیش از این «مصطفی الکاظمی» نیز اعلام کرده بود که در انتخابات پارلمانی پیش رو کاندیدا نخواهد شد و تمام تلاش خود را برای اداره فعلی امور صرف می‌کند.

311311

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید