یکی از فواید کافئین افزایش ۳ تا ۱۱ درصدی میزان متابولیسم در استراحت است که به شما در چربی سوزی کمک می‌کند.

خواص باورنکردنی مصرف کافئین برای بدن؛ از پیشگیری از دیابت و افسردگی تا چربی‌سوزی

به گزارش سلام نو، شفقنا به نقل از از ام اس ان نوشت: قهوه جدا از طعم و عطر عالی که دارد در طول روز انرژی ما را حفظ می‌کند. نوشیدن روزانه قهوه فواید بیشماری دارد در اینجا لیستی از فواید آن برای سلامتی بدن آورده شده است.

۱- با نوشیدن قهوه می‌توان از شر چربی شکم خلاص شد

طبق مطالعات، یکی از فواید کافئین افزایش ۳ تا ۱۱ درصدی میزان متابولیسم در استراحت است که به شما در چربی سوزی کمک می‌کند.

۲- قهوه در پیشگیری از سرطان نقش دارد

طبق تحقیقات، قهوه ممکن است در پیشگیری از سرطان سینه و روده بزرگ نقش داشته باشد. همچنین با کمک به کاهش احتمال ابتلا به سرطان‌های حفره دهان و پوست ارتباط دارد.

۳-قهوه به شما در هوشیار بودن کمک می‌کند

قهوه نه تنها شما را بیدار نگه می‌دارد بلکه باعث تندی و تمرکز شما می‌شود. این همه به لطف کافئین است. کافئین پس از جذب شدن در سیستم، به افزایش میزان انتقال دهنده‌های عصبی که مغز ما آزاد می‌کند، کمک می‌کند و منجر به عملکرد بهتر، هوشیاری، وضوح و عملکرد ذهنی عمومی می‌شود.

۴- قهوه خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد

جدا از انواع مختلف سرطان، مطالعات همچنین نشان داده است که قهوه می‌تواند احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهد. طبق تحقیقات، کافستول، یک ترکیب فعال زیستی موجود در قهوه باعث افزایش حساسیت به انسولین و همچنین تولید کلی آن می‌شود.

۵-قهوه ویتامین دارد

ویتامین‌ها برای سلامت کلی شما ضروری هستند و مطالعات نشان می‌دهد که می‌توانید برخی از آنها را از نوشیدن قهوه دریافت کنید. این شامل ویتامین B12، ویتامین B3 و ویتامین B5 است. قهوه همچنین حاوی منگنز و پتاسیم است. مورد اول به سلامت استخوان و بافت کمک می‌کند در حالی که مورد دوم خطر ابتلا به فشار خون بالا، بیماری قلبی و سکته را کاهش می‌دهد.

۶- قهوه مملو از آنتی اکسیدان است

بزرگ‌ترین منبع آنتی اکسیدانی که در سطح جهانی مصرف می‌شود قهوه است که می‌تواند به شما در تأمین میزان آنتی اکسیدان روزانه کمک کند. به اندازه چای سبز دارای آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها در محافظت از بدن در برابر پیری، آسیب اکسیداتیو و حتی سرطان کلیدی هستند.

۷-قهوه می‌تواند به مبارزه با افسردگی کمک کند

افسردگی یک بیماری روحی جدی است که امروزه بسیاری از انسان‌ها را تحت تأثیر قرار داده است. مطالعات نشان می‌دهد که نوشیدن چهار فنجان یا بیشتر فنجان قهوه در روز می‌تواند تا ۲۰٪ خطر ابتلا به علائم افسردگی را کاهش دهد. یکی از فواید سلامتی کافئین جلوگیری از مواد شیمیایی افسرده کننده خلق و خو در مغز است که به بهبود کیفیت زندگی کمک می‌کند.

۸- قهوه می‌تواند شما را از زوال عقل و آلزایمر محافظت کند

بیماری آلزایمر و زوال عقل دو مورد از شایع‌ترین بیماری‌های تخریب عصبی هستند که با افزایش سن بروز می‌کنند و هنوز هیچ درمان شناخته شده‌ای ندارد. با این حال، روش‌هایی وجود دارد که می‌تواند به شما در محافظت از آن کمک کند یا حداقل رشد آن را به تأخیر بیندازد. یکی از این راه‌ها نوشیدن قهوه است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید