روغن آرگان در سراسر جهان به عنوان روغن مفید و محافظ پوست شناخته شده است که سرشار از ویتامین آ و ویتامین ای است. این روغن رطوبت زیادی را به پوست می‌بخشد و برای استفاده مادران باردار بسیار مناسب است چرا که از ایجاد ترک‌های پوستی بعد از زایمان جلوگیری می‌کند.

چقدر با خواص روغن آرگان آشنایی دارید؟

به گزارش سلام نو، روغن آرگان یکی بهترین روغن‌های گیاهی در محافظت از پوست و مو است. این روغن به عنوان بهترین روغن محافظت از زیبایی در میان تمامی روغن‌ها معروف است. روغن آرگان برای اولین بار در کشور مراکش استفاده شد و مردم از نوع تاثیر آن شگفت زده شدند. جالب است که بدانید مردم مراکش از روغن آرگان در مصارف پزشکی استفاده می‌کردند. در زمان‌های قدیم در مراکش طبیبان از این روغن برای التیام زخم‌ها، تسکین درد ناشی از زخم و برای محافظت از پوست در برابر آفتاب سوختگی استفاده می‌کردند. جالب‌تر این­که درخت آرگان به حدی برای محیط زیست مهم و مفید است که در سال 1998 یونسکو این درخت را به رسمیت شناخت و جنگل درخت آرگان را به عنوان یکی از ذخایر مهم برای کره زمین به ثبت رساند.

درخت آرگان چه ویژگی‌هایی دارد؟

این درخت در جنوب شرقی کشور مراکش رشد می‌کند. آرقان نام دیگر این درخت مرتفع است. درخت آرگان 10 تا 12 متر رشد می‌کند و حدوداَ بین 150 تا 200 سال عمر می‌کند. درخت آرگان از سی سالگی به بعد محبوب می‌شود چراکه در سی سالگی میوه می‌دهد و روغن آرگان از بذر آرگان گرفته می‌شود. درخت ارگان از درختان قوی بیابانی است که تحمل گرمای طاقت فرسای بیابان را دارد و هر چه تابش آفتاب بیشتر باشد بیشتر به ثمر می‌نشیند. این درخت از معدود درخت‌هایی است که در خاک فقیر از نظر مواد غذایی رشد می‌کند. میوه ارگان به یک سال زمان برای رشد احتیاج دارد و پس از آن آماده چیدن و استفاده می‌شود. میوه آرگان دارای پوست ضخیمی است که به سختی جدا می‌شود در عین حال تلخ مزه است. پوست میوه آرگان تلخ و در عوض مغز میوه بسیار شیرین است. بذر آرگان درون میوه قرار دارد که فرایند جدا سازی آن از میوه بسیار سخت است.در نهایت روغن آرگان از بذر آرگان گرفته می‌شود.

روغن آرگان اصل چه خواصی را داراست؟

روغن آرگان در سراسر جهان به عنوان روغن مفید و محافظ پوست شناخته شده است که سرشار از ویتامین آ و ویتامین ای است. این روغن رطوبت زیادی را به پوست می‌بخشد و برای استفاده مادران باردار بسیار مناسب است چرا که از ایجاد ترک‌های پوستی بعد از زایمان جلوگیری می‌کند. این روغن برای محافظت از مو و پوست سر نیز استفاده می‌شود و در درمان ریزش مو، پوسته و یا شوره سر موثر است. همچنین کسانی که از کم پشتی مو رنج می‌برند با استفاده مدام از این روغن شاهد پر پشت شدن موهای خود خواهند بود. این روغن به روغن جوان کننده پوست نیز مشهور است. همانطور که می‌دانید در دنیای امروز مواد مضر زیادی وجود دارند که باعث پیری زودرس شده و پوست را چروک می‌کنند. روغن آرگان با محافظت از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد و اشعه‌های مضر رطوبت پوست را حفظ کرده و به عنوان یکی لایه محافظتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. روغن آرگان اصل را باید در شیشه‌های تیره رنگ نگهداری کنید تا خواص خود را حفظ کند و خراب نشود. این روغن آبکی و شل نیست و بافت نرمی را داراست. توجه به این نکته ضرور است که روغن ارگان اصل دارای قیمت بالا و به اضای هر 50 میلی لیتر قیمتی بین 150 تا 250 هزار تومان  را به خود اختصاص داده است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید