یک عضو کمیسیون آموزش مجلس معتقد است لایحه نظام رتبه بندی معلمان دارای اشکالات اساسی و ایرادات زیادی است. به گفته وزیر اسبق علوم مجلس در پی اصلاح این لایحه است و به همین دلیل هم این لایحه معطل مانده است.

لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان ایرادات زیادی دارد

محمدمهدی زاهدی، عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای آموزش و پرورش بخش راین آموزش را یک اصل اساسی عنوان و اظهار کرد: آموزش و پرورش برای تربیت و تامین منابع انسانی کشور و تشکیل تمدن اسلامی پایه و پیشران است.

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، وی آموزش و پرورش را مسیری برای تحول علمی و پیشرفت کشور دانست و گفت: در این راه مسوولیت سنگین بر دوش معلمان و فرهنگیان است و آن ها باید بدانند چه مسوولیت بزرگی را برعهده دارند.

زاهدی با بیان اینکه معلمی، کارمندی نیست، تصریح کرد: معلمان شغل و رسالت انبیا را دارند و همان طور که انبیاء جایگاه ویژه ای در نظام آفرینش دارند؛ معلمان نیز باید جایگاه ویژه ای در نظام اسلامی داشته باشند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه لایحه نظام رتبه بندی معلمان دارای اشکالات اساسی و ایرادات زیادی است؛ ابراز کرد: مجلس در پی اصلاح این لایحه است و به همین دلیل هم این لایحه معطل مانده است. ضمن اینکه در این لایحه جایگاه، منزلت و کرامت اجتماعی معلمان را مورد توجه قرار خواهیم داد.

وی با تاکید براینکه باید شاخص های مهمی برای ورود به عرصه معلمی قرار دهیم، تصریح کرد: کسانی باید وارد این شغل شوند که از با استعدادترین و علاقه مندترین افراد باشند چرا که می خواهند انسان بسازند و جامعه را تربیت کنند.

زاهدی عنوان کرد: بسترسازی اولیه برای این اقدام صورت گرفته و ان شاءالله با تعاملاتی که با رئیس جمهور آینده صورت می گیرد بتوانیم آن را تکمیل کنیم.

کد خبرنگار: ۱۹
۶دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • معلم IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    2 0
    حرف های قشنگ بسته، خبر داری دریافتی حقوق معلم زیر خط فقر است. لطفا حداقا دستمزد معلمین را به اندازه کارمندان زندان ها یا هر وزارت خانه ای دیگری برسونید. چون دیگه تحمل این فقر نشدنی است. یه خواهش دیگه تو را به هر کی که می پرستید شعار ندید.
  • علی IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    0 0
    به نظرم این نماینده تو باغ نیست تمام ایرادات رتبه بندی طبق نظر معلمان رفع شده است فقط فقط منتظر تامین اعتبار از طرف دولت محترم هستند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید