اعتراضات خوزستان واکنش یکی از اعضای خبرگان را برانگیخت. آیت الله محسن حیدری گفته است انگلستان، عربستان و آمریکا مردم را تحریک به ناامنی و هیاهو می‌کنند

آیت الله محسن حیدری نماینده خوزستان در مجلس خبرگان گفت: ادامه دادن تجمات به مصلحت مردم نیست چون موردسوءاستفاده جریانات مشکوک و دشمنان قرار می‌گیرد.

 اعتراضات خوزستان

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، آیت الله  محسن حیدری جمعه در گفت و گویی اظهار داشت: صدای مردم به مسئولین رسیده و امید است وعده های آنها به ویژه در خصوص متوقف کردن پروژه های انتقال و رهاسازی آب برخی سدهای بالادستی کرخه محقق شود و بحران آب به پایان برسد.

وی افزود: ادامه دادن تجمات به مصلحت مردم نیست چون مورد سوءاستفاده جریانات مشکوک و دشمنان قرار می‌گیرد و کشورهایی مانند انگلستان، عربستان وآمریکا، حرکت‌های مجازی و شبکه‌های ضدایرانی مردم را تحریک می کنند که نا امنی و هیاهو ایجاد شود.

آیت الله حیدری ادامه داد: ناامنی‌ها باعث ریخته شدن خون افراد بی گناه و ورود مسلحانه افراد تجزیه طلب و منافق می‌شود که دود این سرو صداها به چشم مردم رفته و مشکلات آنها با این تجمعات و اعتراضات حل نشده بلکه پیچیده تر خواهد شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: عقل و شرع اقتضا می کند مردم صف خود را از اعتراضگران جدا کنند تا مسئولان افراد معترض را از  افراد دارای مطالبات آرام تشخیص دهند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: از آنجایی که آب یک مساله حیاتی است مطالبه گری مردم به حق است، مسئولان نیز جواب دادند و اقدامات مثبتی به انجام رسانده اند.

وی بیان کرد: سپاه، بسیج و ستاداجرایی فرمان امام خمینی (ره) نیز وارد میدان شده و اقدامات خوبی از جمله اعزام تانکرهای آب به روستاهای بی آب انجام شده است.

در پی خشکسالی و تنش آبی در خوزستان جمعی از مردم که بیشتر از قشر کشاورز و دامدار هستند به دلیل نگرانی از وضعیت دام و زمین های زراعی خود طی روزهای گذشته درخواست و مطالبه رهاسازی آب را داشته اند.

بر اساس این گزارش، شهرستان دشت آزادگان با مرکزیت شهر سوسنگرد در غرب خوزستان واقع است که رودخانه کرخه از میان این شهرستان عبور می کند، در پی کم آبی رودخانه کرخه و برای تامین آب مورد نیاز دامداران و کشاورزان در چند روز گذشته از سد کرخه آب رهاسازی شد.

پس از سه هفته از تنش آبی در شهرستان دشت آزادگان با رهاسازی آب از سد کرخه، روز چهارشنبه آب به رفیع ، بستان ، سوسنگرد و برخی از نقاط این شهرستان رسید.

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید