از سریع‌ترین وسیله نقلیه زمینی جهان و نخستین قطار مغناطیسی با سرعت بیش از ۶۰۰ کیلومتر در ساعت در چین رونمایی شد.

ساخت سریع‌ترین وسیله نقلیه زمینی جهان در چین / فیلم و عکس

به گزارش سلام نو، نخستین نمایش عمومی قطار مغناطیسی جدید چین در شهر ساحلی چینگ‌دائو، واقع در استان شاندونگ در شرق چین انجام شد.
قطار مغناطیسی (مَگ‌لِو) جدید چین، طراحی شده برای حرکت با بیشینه سرعت ۶۰۰ کیلومتر در ساعت، آماده بهره‌برداری شده است. در حال حاضر، این سریع‌ترین وسیله نقلیه زمینی جهان محسوب می‌شود.
نخستین نمایش عمومی قطار مغناطیسی جدید چین روز سه شنبه در شهر ساحلی چینگ‌دائو، واقع در استان شاندونگ در شرق چین انجام شد.

رونمایی از سریع‌ترین وسیله نقلیه زمینی جهان در چین + فیلم و عکس


به گفته شرکت حمل و نقل ریلی سی آر آر سی چین، این قطار جدید توسط طراحان و مهندسان چینی ساخته شده و جدیدترین دستاورد علمی و فناوری این کشور در زمینه حمل و نقل ریلی محسوب می‌شود.


معرفی قطار مغناطیسی جدید در چین نشان می‌دهد که این کشور در زمینه فناوری‌های مهندسی این نوع قطارهای سریع السیر، از جمله یکپارچگی سامانه، تولید وسیله نقلیه، مسیرهای ریلی و کنترل و ارتباطات حمل و نقل به سطح بالایی از تسلط رسیده است.

رونمایی از سریع‌ترین وسیله نقلیه زمینی جهان در چین + فیلم و عکس



پروژه قطار مغناطیسی جدید از اکتبر ۲۰۱۶ آغاز شد، در سال ۲۰۱۹ نمونه اولیه قطار مغناطیسی با بیشینه سرعت ۶۰۰ کیلومتر در ساعت توسعه یافت، و در ژوئن سال ۲۰۲۰ آزمایش موفق این قطار انجام شد.

به گفته دینگ سانسان، مهندس ارشد پروژه، این قطار مغناطیسی جدید می‌تواند با دو تا ۱۰ واگن حرکت کند که هر یک می‌توانند بیش از ۱۰۰ مسافر را در خود جای دهند.

رونمایی از سریع‌ترین وسیله نقلیه زمینی جهان در چین + فیلم و عکس



به گفته دینگ، این قطار می‌تواند بهترین راه حل برای سفرهایی در محدوده ۱۵۰۰ کیلومتر بوده و شکاف سرعت بین سفرهای هوایی (۸۰۰ تا ۹۰۰ کیلومتر) و قطارهای سریع السیر (با بیشینه سرعت حدود ۳۵۰ کیلومتر) را پر کند.

به عنوان نمونه، سفر بین شهرهای پکن و شانگ‌های با هواپیما دو ساعت، با قطار سریع السیر ۵.۵ ساعت و با قطارهای مغناطیسی ۲.۵ ساعت طول خواهد کشید.

رونمایی از سریع‌ترین وسیله نقلیه زمینی جهان در چین + فیلم و عکس


در مقایسه با وسایل نقلیه‌ای که روی چرخ حرکت می‌کنند، قطارهای سریع السیر مَگ‌لِو تماسی با خطوط ریلی ندارند. آن‌ها از نظر کارایی و سرعت دارای مزایایی هستند و لرزش و صدای بسیار کمی تولید می‌کنند. حرکت و توقف آن‌ها می‌تواند به سرعت صورت بگیرد و گزینه‌هایی ایمن و قابل اعتماد هستند.

ساخت سریع‌ترین وسیله نقلیه زمینی جهان در چین / فیلم و عکس



چین در زمینه ساخت و ساز مسیرهای ریلی سرعت بالا در جهان پیشرو است. تا پایان سال ۲۰۲۰، این کشور ۳۸,۰۰۰ کیلومتر مسیر ریلی سریع السیر در خدمت داشته که طولانی‌ترین در جهان محسوب می‌شود. آلمان، ژاپن، انگلیس، کانادا و آمریکا از دیگر کشورهای مطرح در زمینه توسعه قطارهای مغناطیسی هستند.
کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید