احتمالا تا به حال نام شهرک چیتگر را شنیده اید و شاید به آنجا هم رفته باشید. به طور کلی شهرک چیتگر به سه پهنه تقسیم می شود که عبارتند از:  پهنه A یا بوستان، پهنه B یا سروستان و پهنه C یا نارنجستان. در این مقاله برج ها پهنه B این شهرک را بررسی خواهیم کرد.

آشنایی با موقعیت پهنه B و برج هایی که در این پهنه قرار دارند یا در حال ساخت هستند

شهرک چیتگر

شهرک چیتگر در منطقه ۲۲ تهران قرار دارد و توسط ارتش ساخته شده است. در ضلع غربی آن دریاچه چیتگر، ضلع جنوبی آن پارک هزار و یک شهر و اتوبان خرازی و ضلع شمالی آن پارک جنگلی چیتگر، باغ ملی گیاه شناسی و چهار باغ و اتوبان حکیم قرار دارد. این شهرک در کنار مجتمع تجاری- تفریحی ایران مال نیز قرار دارد. در ابتدا به این مکن شهرک امام رضا می گفتند اما بعدها نام آن به شهرک چیتگر تغییر پیدا کرد. برج سازی های گسترده ای که در چند سال اخیر در این منطقه صورت گرفته باعث شده است که به مکان مناسبی برای سرمایه گذاری تبدیل گردد.

آشنایی با پهنه B شهرک چیتگر

پهنه B یا سروستان شهرک چیتگر به بنیاد تعاون ارتش تعلق دارد. این پهنه به دلیل شکل منحصر به فرد پروانه ای شکل خود بسیار معروف شده است. می توان گفت که خوشنام ترین برج های منطقه ۲۲، در پهنه B شهرک چیتگر قرار گرفته اند. این برج ها با معماری منحصر به فرد و به شکل پروانه گرد هم جمع آمده اند و منظره ای زیبا به وجود آورده اند و باعث شهرت این منطقه گشته اند. این پهنه در قسمت غربی منطقه ۲۲ و در بلوار ارتش واقع شده است.

آشنایی با موقعیت پهنه B و برج هایی که در این پهنه قرار دارند یا در حال ساخت هستند

وضعیت ساخت و ساز در پهنه B

اگر به تصاویری که از بالا از این پهنه گرفته شده است نگاه کنید، شکل قرار گیری سازه ها مانند یک پروانه یا علامت بی نهایت به نظر خواهد رسید. ۱۶ برج در این پهنه وجود دارند که هر کدام حدود ۳۰ الی ۴۳ طبقه هستند و متراژ واحدهای مسکونی آنها از ۸۶ متر تا ۳۶۰ متر می باشد. برج های این منطقه از نوع اسکلت فلزی هستند و از اتصالات پیچ و مهره در آنها استفاده شده است. همچنین این برج ها در برابر زلزله ۱۱ ریشتری نیز مقاوم می باشند.

امکانات برج ها پهنه B

برج های پهنه B به گونه ای طراحی و ساخته شده اند که مسیرهای پیاده و سواره آنها با یکدیگر تداخلی نداشته باشند. واحدهای مسکونی برج ها از نورگیری بسیار مطلوبی برخوردارند و واحدهای مجاور، نسبت به یکدیگر دارای حداقل دید می باشند. طراحی این برج ها به گونه ای صورت گرفته که مانع از وزیدن باد از شرق به غرب نباشد. هر برج فضای باز اختصاصی خود را دارد. در فضای بین برج ها، آبنماهای متعدد و مراکز تجاری و آموزشی وجود دارند. در بیشتر اتاق خوابها مستر وجود دارد و هر واحد مسکونی دارای یک تراس بزرگ است.

دسترسی به پهنه B

دسترسی به پهنه B شهرک چیتگر از طریق بلوار پژوهشی، بزرگراه خرازی، بزرگراه حکیم و بزرگراه آزادگان امکان پذیر است.

آشنایی با موقعیت پهنه B و برج هایی که در این پهنه قرار دارند یا در حال ساخت هستند

معرفی برج های پهنه B شهرک چیتگر

-برج های G۲: این برج ها در ابتدا سهام های ۳۳ و ۶۳ متری بودند که بعدا تبدیل به واحد مسکونی شدند. چشم انداز این برج ها به سمت شمال اتوبان همت است.

-برج های G۴: این برج ها در ردیف دوم قرار گرفته اند و انتخاب واحدهای آنها توسط کسانی که سهام داشتند، پس از برج های G۲ صورت گرفت. واحدهای سمت شرق و غرب این برج ها دارای چشم انداز فوق العاده ای می باشند.

-برج های B۳: انتخاب واحد این برج ها توسط سهامداران، پس از اتمام واحدهای برج های G۴ صورت گرفت. چشم انداز بخش جنوبی این برج ها به سمت باغ ملی گیاه شناسی می باشد.

-برج های B۱ که با الماس نیز مشهورند: انتخاب واحد این برج ها به صورت سهامی نبوده و آنها متعلق به تعاونی مسکن حفاظت اطلاعات ارتش هستند. نمای این برج ها شیشه ای است و از چشم انداز سمت جنوب آنها به سمت باغ ملی گیاه شناسی است.

-برج های سری N: انتخاب واحد این برج ها به صورت سهامی بوده و پس از اتمام انتخاب واحد برج های B۲، انتخاب واحد برای این برج ها آغاز گردید. برج های N۱، N۲، N۳ و N۴ چشم اندازشان به سمت اتوبان همت است و برج های N۵ و N۶ چشم اندازشان به سمت اتوبان حکیم می باشد.

-برج های سری D: انتخاب واحد این برج ها به صوت سهامی صورت گرفته است و بعد از برج های سری N، انتخاب واحد آنها برای سهامداران انجام شد. برج های D۰، D۲ و D۳ این مجموعه چشم اندازی به سمت اتوبان حکیم دارند و واحدهای سمت جنوب این مجموعه چشم اندازشان به سمت باغ ملی گیاه شناسی است.
۵- n۱ , n۲ , n۳ , n۴ بر همت هستند و برج های n۵ , n۶ چشم انداز حکیم را دارند.

کد خبرنگار: ۲۰
۷دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نازنین تیموری IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    0 0
    عالی
  • نیلوفر IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    0 0
    چه جای خوب و خوش منظره ایه برای زندگی
  • نگار IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    0 0
    چشم انداز به کنار از نظر دسترسی هم خیلی خوبن
  • سمیرا IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    0 0
    خیلی عالی بود
  • سپیده IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    0 0
    مطلب خوبی بود. چه برج های خوبی داره پهنه بی . فکر نمیکردم اینجوری باشه
  • فاطمه IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    0 0
    اطلاعات مفیدی بود ممنون
  • مینو تیموری DE ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    0 0
    کی فکرشو میکرد بعد از ساخت دریاچه چیتگر این منطقه 22 به این سرعت رشد کنه. واقعا هر کی تونست زمین و ملک توی منطقه 22 بخره حسابی برد کرده.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید