از آب به طور مستقیم روی میله‌های گریل چدنی استفاده نکنید. این کار باعث زنگ زدگی آنها می‌شود. در عوض از یک پیاز یا از یک پاک کن مناسب برای چدن استفاده کنید.

تمیز کردن کباب‌پز با یک تکنیک ساده

به گزارش سلام نو، مطمئنا در فصل تابستان بارها و بارها از کبابپز استفاده خواهید کرد. شاید جالب باشد که بدانید شما می‌توانید کباب پز خود را با یک پیاز تمیز کنید. درست است، با شروع فصل کباب کردن، روش ساده‌تری برای تمیز کردن کباب پز وجود دارد که این روش از استفاده از پاک کننده‌ها و شوینده‌ها جلوگیری می‌کند. فقط با یک پیاز تازه نصف شده، می‌توانید ذغال سنگ و وسایل کبابپز را در چند ثانیه تمیز کرده و در زمان صرف شده برای شستشو صرفه جویی کنید. آنچه شما نیاز دارید یک پیاز سفید و یک چنگال کباب است. این دستورالعمل‌های گام به گام را در مورد نحوه تمیز کردن کباب پز با پیاز و سایر نکات کلی برای مراقبت از کبابپز خود در تمام طول تابستان دنبال کنید.

چگونه کبابپز خود را با یک پیاز تمیز کنیم؟

تمیز کردن کباب‌پز با یک تکنیک ساده

● هرگز از آب به طور مستقیم روی میله‌های چدنی استفاده نکنید

از آب به طور مستقیم روی میله‌های گریل چدنی استفاده نکنید. این کار باعث زنگ زدگی آنها می‌شود. در عوض از یک پیاز یا از یک پاک کن مناسب برای چدن استفاده کنید. اگر کبابپز شما چدنی نیست، آب برای شستشوی آن مناسب است، مخصوصا برای تمیز کردن‌های عمیق پایان فصل. برای این کار میله‌ها را برداشته و در یک وان آب صابون (یا با محلول آب و سرکه) خیس کنید. همچنین می‌توانید برس گریل خود را در مقداری آب آغشته کنید تا به زدودن بقایای بعد از کباب کمک کند.

● برای تمیز کردن توری‌ها از پیاز استفاده کنید

بعد از اتمام کار کباب کردن، گریل خود را روشن بگذارید. سپس نیمی از پیاز سفید را روی انتهای چنگال کباب خود بچسبانید و آن را در امتداد رنده‌ها به صورت رو به پایین بکشید. خواص ضد باکتری طبیعی پیاز هر نوع مواد غذایی چسبنده را از بین می‌برد. به یاد داشته باشید توری‌ها حتما باید گرم باشند، بنابراین برای نگه داشتن پیاز از چنگال یا یک انبر استفاده کنید تا دست خود را نسوزانید. اگر مقدار زیادی موادغذایی به کبابپز چسبیده است، سعی کنید از یک اسید طبیعی مانند آب لیمو یا سرکه سفید برای تسریع روند تمیزکاری استفاده کنید.

● کربن اضافی را از بین ببرید

هر بار که از کبابپز خود استفاده می‌کنید، بر روی اجزای آن چربی جمع می‌شود و دود آن به کربن تبدیل می‌شود. برای جلوگیری از وارد شدن آلودگی و کربن به مواد غذایی، هود و مشعل‌های کبابپز خود را به طور مرتب تمیز کنید.

هنگامی که مشبک‌های توری کبابپز را خیس می‌کنید، از یک برس مخصوص گریل استفاده کنید تا کربن و بقایای اضافی آن پاک شود. برس گریل از موهای استیل ضد زنگ ساخته شده است که در برابر سایش مقاوم است و هرگونه مواد چسبندهای را بدون ایجاد خراش از بین می‌برد.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید