قرمز آتشین و پر نشاط یکی از انتخاب‌هایی است که دختران نوجوان به دنبال آن می‌روند. رنگ قرمز یا سرخ یکی از رنگ‌های اصلی است که جزء رنگ‌های گرم طبقه بندی می‌شود.

دخترهای نوجوان چه رنگ هایی را دوست دارند؟

به گزارش سلام نو، نوجوانی دورهای پویا و فعال در زندگی دختران است. دوره نوجوانی زمان شکوفایی تغییرات جسمی، خلقی و... است. از این رو، دختران نوجوان در پی این تغییرات به دنبال حس استقلال خود هستند. یکی از رفتارهایی که به دنبال حس استقلال طلبی در دختران نوجوان بروز می‌کند، انتخاب آزادانه مانند مدل و رنگ است. در این بین که دختران نوجوان به دنبال انتخاب رنگ لباس، اتاق خواب و ... هستند، باید از روانشناسی انواع رنگ‌های مورد علاقه آنان نیز اطلاعات لازم را داشته باشند. همراه ما باشید تا با رنگ‌های مورد علاقه دختران نوجوان و روانشناسی آنها آگاه شوید.

قرمز آتشین و پر نشاط

دخترهای نوجوان چه رنگ هایی را دوست دارند؟

قرمز آتشین و پر نشاط یکی از انتخاب‌هایی است که دختران نوجوان به دنبال آن می‌روند. رنگ قرمز یا سرخ یکی از رنگ‌های اصلی است که جزء رنگ‌های گرم طبقه بندی می‌شود. قرمز رنگی است که برای توصیف آتش و خون به کار می‌رود و مکمل آن، رنگ سبز است. قرمز روشن، قرمز توت فرنگی، سرخابی، خرمایی، ارغوانی، شرابی، یاقوتی و قرمز تیره به عنوان طیف‌های مختلف رنگ قرمز شناخته می‌شوند.

نماد رنگ قرمز

رنگ قرمز نماد انرژی، جنگ، خطر، قدرت، عزت و بزرگی، میل و اشتیاق و عشق است.

● رنگ قرمز روشن نماد شادی، شور، حساسیت و عشق است.

● رنگ قرمز تیره نماد قدرت اراده، خشم، رهبری، شجاعت و اشتیاق است.

● رنگ قرمز باعث آزاد شدن آدرنالین در خون شده، انرژی را افزایش می‌دهد، ضربان قلب را بالا برده و باعث افزایش فشار خون میشود.

● رنگ قرمز فعالیت‌های فیزیکی را افزایش می‌دهد.

● قرمز، میل و اشتیاق در همه زمینه‌ها را افزایش می‌دهد.

بنابراین، این رنگ جذاب و محبوب به دختران نوجوان شجاعت می‌بخشد تا قدرت حرف زدن داشته باشند؛ و بتوانند حرفهای خود را بدون ترس و دلهره بیان کنند.

رنگ بنفش زیبا

بنفش رنگ محبوب دیگری بین دختران نوجوان است. رنگ بنفش، ترکیبی از رنگ قرمز و آبی است و نشانگر هماهنگی بین عقل، احساسات، مرز بین معنویات و مادیات محسوب می‌شود. نیلی کم رنگ، نیلی سیر، بادمجانی روشن، آبی دودی از طیف‌های رنگ بنفش هستند. بنفش رنگی است، که بیشتر زنان و دختران نوجوان به آن گرایش دارند.

نماد رنگ بنفش

● از قدیم بنفش به عنوان یک رنگ سلطنتی در نظر گرفته میشود.

● رنگ بنفش حس ارزش و اعتبار را القا می‌کند.

● بنفش نماد شجاعت است.

● رنگ بنفش نماد اصالت و شخصیت است.

 با توجه به ویژگی‌هایی که بیان شد، بنفش حس خیال پردازی و قدرت دختران نوجوان را افزایش می‌دهد؛ و مکملی برای خوش بینی‌ها و کاهش شک و تردید است.

رنگ آبی دریایی

 آبی، یکی از رنگ‌های اصلی و جزء رنگ های سرد است. آبی رنگ محبوبی است، که برای توصیف دریا و آسمان به کار می‌رود؛ اما به ندرت در میان میوه‌ها و سبزیجات نمایان می‌شود. سورمهای، آبی نفتی، آبی کاربنی، آبی روشن، آبی فیروزهای، آبی آسمانی و آبی لاجوردی (نیلی) از طیف‌های مختلف این رنگ هستند.

دخترهای نوجوان چه رنگ هایی را دوست دارند؟

نماد رنگ آبی

● رنگ آبی به ویژه طیف‌های روشن تر، موجب آرامش درونی می‌شود.

● آبی رنگ حقیقت و صداقت است.

● رنگ آبی، عقل و خرد را افزایش می‌دهد.

بنابراین، اثر آرام بخشی رنگ آبی موجب می‌شود تا برنامه ها و افکار مغشوش از ذهن فرد خارج شوند. از این رو، رنگ آبی به دلیل ایجاد حس آرامش، انتخاب محبوب دختران نوجوان است.

رنگ سبز جنگلی

سبز، یکی از رنگهای اصلی است، که نماد تجدید حیات و تولد دوباره می‌باشد. سبز روشن، لجنی، زمردی، یشمی، لیمویی، سبز آبی، سبز تیره، زیتونی و سبز چمنی از طیف‌های رنگ سبز هستند.

نماد رنگ سبز

رنگ سبز نماد طبیعت، رشد و زندگی، تجدید حیات، پول و ثروت، اعتماد به نفس، همدردی، محبت، خلاقیت، وفاداری و صلح و آرامش به شمار میرود. ویژگی جالب رنگ سبز این است، که موجب توازن و تعادل در شخصیت دختران نوجوان می‌شود. از این رو، سبز رنگ شادی است که دختران نوجوان علاقه بسیاری به آن دارند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید