مینو محرز اظهار کرد که در حال اثر بخشی واکسن‌های موجود در دنیا در برابر دلتا کرونا در حدود ۶۰ درصد است و لذا افرادی که در تجمعات ماسک نزده اند سبب شده اند بیماری کرونا به سایر اعضای خانواده که واکسینه نبوده منتقل شود.

میزان اثر بخشی واکسن‌ها در برابر دلتا کرونا ۶۰ درصد است

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، عضو اتاق فکر بنیاد برکت گفت: در حال حاضر کشور در وضعیت وخیم مواجهه با کرونا به سر می برد و لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی بسیار حائز اهمیت است.

مینو محرز عضو اتاق فکر بنیاد برکت و متخصص عفونی  با اشاره به لزوم زدن ماسک حتی بعد از تزریق واکسن کرونا اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت بیماری کرونا در کشور خوب نیست و اکثر مناطق کشور از نظر رنگ بندی قرمز است و مردم باید شیوه نامه‌ها را به طور دقیق رعایت کنند.

او ادامه داد: واریانت جدید دلتا کرونا از قدرت سرایت پذیری بالایی برخوردار است و متاسفانه شدت بیماری در نوع دلتا کرونا نسبت به جهش‌های قبلی افزایش داشته است و همین موضوع باعث شده تا شاهد ابتلای خانوادگی به بیماری کرونا باشیم.

عضو اتاق فکر بنیاد برکت تاکید کرد: در حال اثر بخشی واکسن‌های موجود در دنیا در برابر دلتا کرونا در حدود ۶۰ درصد است و لذا افرادی که در تجمعات ماسک نزده اند سبب شده اند بیماری کرونا به سایر اعضای خانواده که واکسینه نبوده منتقل شود.

محرز گفت: مردم باید فاصله گذاری اجتماعی را به طور دقیقی رعایت کنند و دست‌های خود را با آب و صابون شستشو بدهند و برای حفظ جان خود از ترددهای غیر ضروری بپرهیزند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید