مقام‌های روسی در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی هوا فضا MAKS ۲۰۲۱ از هواپیمای جنگی جدیدی رونمایی کردند.

روسیه از جنگنده جدید خود رونمایی کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سازندگان این هواپیمای روسی، این سوخوی جدید را تحت برنامه LTS یا همان هواپیمای تاکتیکی سبک توسعه داده‌اند. این هواپیمای جدید کوچکتر و دارای یک موتور است. گفته می‌شود در این جنگنده از «فناوری‌های نوآورانه» مانند هوش مصنوعی استفاده شده است.

قرار است تحویل این جنگنده از سال ۲۰۲۶ آغاز شود.

سازندگان این هواپیمای جدید که طبق نوشته خبرگزاری فرانسه «کیش‌ و مات» (Checkmate) نام دارد، مدعی هستند که این جت می‌تواند تا ۳ هزار کیلومتر برد داشته باشد و به پرواز خود ادامه دهد.

طبق گفته سازندگان، این هواپیمای جنگی حتی در شرایط تداخل شدید الکترونیکی، می‌تواند همزمان به شش هدف در خشکی، هوا یا دریا حمله کند.

به گزارش یورونیوز، به نظر می‌رسد این هواپیمای جنگی روسی می‌خواهد با جنگنده آمریکایی لاکهید مارتین اف-۳۵ لایتنینگ ۲ که از سال ۲۰۱۵ آغاز به کار کرده، رقابت کند.

در روزهای اخیر تبلیغات گسترده‌ای در روسیه برای رونمایی از این جت جنگی به عمل آمده بود.

همچنین این جنگنده غول‌پیکر زیر پوشش برزنتی مشکی رنگ در نمایشگاه ژوکوفسکی قرار داده شده بود و بسیاری برای دیدن آن به این نمایشگاه آمده بودند و حتی پیش از رونمایی از آن هم عکس‌های یادگاری بسیاری با جت جدید روسی ثبت کردند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه که در آیین رونمایی از این جنگنده حضور داشت در سخنانی مدعی شد با رونمایی از این جت جدید، مشخص شد که صنعت هواپیمایی روسیه قابلیت‌های زیادی برای توسعه دارد و همچنان برای ایجاد طرح‌های جدید با دیگر کشورهای جهان رقابت خواهد کرد.

رونمایی از این جت جنگی در حالی صورت گرفته که در ماه‌های اخیر تنش‌ها میان روسیه و غرب شدت گرفته و این کشور رزمایشی نظامی در شبه جزیره کریمه و همچنین در نزدیکی مرزهای اوکراین برگزار کرد. کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا می‌گویند الحاق کریمه به روسیه را به رسمیت نمی‌شناسند.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید